◄ نماینده مجلس: قرارداد مترو آمل - تهران منعقد شد؛ کاربران تین نیوز: پروژه کارشناسی شده نیست، با لابی پیش میرود
تین نیوز | اواخر اردیبهشت ماه بود که نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس اعلام کرد: برای 20 کیلومتر پروِژه مترو آمل - تهران با پیمانکاران شرکت آباد پارس مبلغ 77 میلیارد تومان قرار داد بسته شده است.
عزتالله یوسفیان ملا چندی بعد از آغاز عملیات اجرایی این پروژه نیز خبر داد و در اظهاراتی دیگر بیان داشت: شرکت پیمانکار در منطقه بین روستای بزمینان و ترککلا برای پروژه بزرگ ریلی مترو تهران ـ آمل این شهرستان تجهیز کارگاه کرده و بهزودی عملیات اجرایی آغاز میشود.
این اظهارات با واکنش کاربران تین نیوز همراه بود. نظرهای کاربران تین نیوز در مورد این خبر در زیر آمده است:
1- قرارداد پروژه ريلی آمل منعقد نشده و بهتر است كه منعقد نشود.
2- اين پروژه فقط برای رای آوردن در انتخابات پيشروی مجلس میباشد وگرنه اين طرح به هيچ عنوان عملی نيست.
3- با پولی كه دارد صرف اين پروژه میشود كه سرنوشتی ندارد میتوان كلی خط مترو چه در تهران و شهرستان ساخت. همچينين شما میتوانيد با اين پول جاده های روستايی را احداث يا بهسازی كنيد.
3- معتقدم:
1- اين خط به سرنوشت آزاد راه تهران- شمال دچار خواهد شد.
2- ميزان مسافر روزانه اين خط چه مقدار خواهد بود، توجه كنيد شهرهايی نظير پرديس(و بومهن و رودهن)، اسلامشهر، روزانه چند صد هزار نفر با تهران تبادل مسافر دارند ولی آمل چقدر تبادل مسافر دارد؟ در اوج شلوغی اگر بگوييم 9 ميليون نفر در 20 روز به 3 استان شمالی میروند، يعنی به طور متوسط 450 هزار نفر در روز به اين 3 استان میروند! يعنی شما میگویيد همه اين 9 ميليون نفر آن هم بدون ماشين شخصی و با مترو همه با مترو به آمل میروند! درضمن بقيه سال اين مترو بايد خالی رفت و آمد كند.
3- فرض كنيد اين آدم ها آمدند آمل، شهرهای ديگر را چگونه بروند؟
4- افرادی که مسافرت میروند ترجيح میدهند با ماشين شخصی، اتوبوس، تاكسی و قطار مسافرت بروند ولی با مترو حتی نمیتوانند بارشان را زياد جابجا كنند.
5- در حال حاضر خط تهران - قائم شهر وجود دارد، كه فقط نيم ساعت تا 45 دقيقه با آمل فاصله دارد، شما میتوانيد با اين پول خط تهران - قائم شهر را بهسازی كنيد. تا گرمسار اين خط به دليل قرار گرفتن در مسير مشهد بازسازی شده و شما بايد فقط از گرمسار تا قائم شهر را بازسازی كنيد.
4- اولا احداث خط آهن حتما كار خوبی است، ولی چرا بيست كيلومتر ؟ اگر ابهام زدايی بشود خيلی بهتر است، حالا كه چهاربانده شدن افق نزديكی ندارد، وعده دادن كار خوبی برای دوستان است.
5- این پروژه هیچ نظریه کارشناسی پشتش نیست و فقط از طریق لابی پیش میرود.
6- كو قرارداد؟ كو پول؟ كو تحويل زمين؟ كو ...غيرت و مردانگی مقابله با مفسدان و تبعيض؟
وقتی هزاران پروژه نيمه كاره معطل پول هستند چرا پروژه عظيم باز قرار است به پروژهها اضافه شود ؟ آيا اين تبعيض بخاطر نفوذ بعضی افراد نيست؟
7- این پروژه سر و ته ندارد! معلوم نیست به کدام نقطه وصل میشود!؟ اصلا کجا پروژه مطالعه شده؟ این پروژه با زور افراد خاص دارد جلو میرود و معلوم نیست آنرا کدام مرجع تصویب کرده است!؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.