| کد خبر: 269504 |

جوانمرگی در تصادف جاده ای نگران کننده شده است

رییس پلیس راه کشور با ذکر آماری مبنی بر این که ۳۲ درصد مرگ و میرهای ناشی از تصادف رانندگی افرادی با میانگین سنی ۲۰ تا ۳۰ ساله هستند ، گفت: جوانمرگی در تصادفات جاده ای بسیار نگران کننده شده است.

تین نیوز

رییس پلیس راه کشور با ذکر آماری مبنی بر این که ۳۲ درصد مرگ و میرهای ناشی از تصادف رانندگی افرادی با میانگین سنی ۲۰ تا ۳۰ ساله هستند ، گفت: جوانمرگی در تصادفات جاده ای بسیار نگران کننده شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سردار حسن مومنی در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات و کمیته ایمنی مازندران در ساری افزود: همچنین ۶۵ درصد افرادی که در تصادفات جاده ای جانشان را از دست می دهند، در سنین ۲۰ تا ۶۵ سال قرار دارند.

وی با توضیح این نکته که جوانمرگی با رویکرد حفظ جوانی جمعیت و خانواده منافات پیدا کرده است ، بیان داشت: عامل انسانی ،بی توجهی به جلو و سرعت بالا عامل اصلی تصادف رانندگی منجر به مرگ در کشور است.

رییس پلیس راه کشور به اهمیت اجرای طرح های محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و توضیح داد: برای این که مدت زمان تردد خودروهای مردم در محور کندوان کاهش بیابد نیازمند اجرای طرح محدودیت های ترافیکی هستیم.

مومنی با ذکر این نکته که متوسط تردد خودروها در محور کندوان با اعمال محدودیت های ترافیکی ۱۰ ساعت است ، اظهارداشت: اگر محدودیت ترافیکی اعمال نشود ، سابقه حضور مسافران در محور کندوان تا ۴۸ ساعت نیز به ثبت رسیده است.

وی به اعمال محدودیت ترافیکی نوروزی در محور هراز نیز اشاره کرد و گفت: برای مدیریت و انظباط ترافیکی محدودیت های ترافیکی در این محور نیز با تشخیص پلیس عملیاتی خواهد شد.

وی از مردم مازندران به خصوص مردم آمل خواست تا در اجرای طرح های محدودیت های ترافیکی محور هراز همکاری لازم را داشته باشند.

وی از اعزام یگان ویژه پلیس راهور برای امنیت مردم به محورهای مواصلاتی هراز و کندوان در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

 

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.