| کد خبر: 268049 |

در آستانه ایام پایانی دهه مبارک فجر اعلام شد :

◄ راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم آماده تامین ایمنی راهها و ارائه خدمات سفر به کاربران است

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم با اعلام آمادگی شرکت های حمل و نقل عمومی مسافر جهت ارائه خدمات با حداکثر ظرفیت، عنوان کرد : 80 نفر عوامل اجرایی با استفاده از 70 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین وسبک، با استقرار درطول راه ها و گلوگاه های جاده ای، ضمن تامین ایمنی راه ها بر نحوه ارائه خدمات سفر نظارت می کنند

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم با اعلام آمادگی شرکت های حمل و نقل عمومی مسافر جهت ارائه خدمات با حداکثر ظرفیت، عنوان کرد : 80 نفر عوامل اجرایی با استفاده از 70 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین وسبک، با استقرار درطول راه ها و گلوگاه های جاده ای، ضمن تامین ایمنی راه ها بر نحوه ارائه خدمات سفر نظارت می کنند

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم محمد پورتیموری مدیر این اداره کل از آمادگی کامل جهت تامین ایمنی راه ها و ارائه خدمات سفر طی ایام پایانی دهه مبارک فجر خبر داد.

وی در تکمیل خبر فوق افزود : با عنایت به تقارن مبارک ایام پایانی دهه فجر با سالگشت عید بزرگ مبعث، که موجبات حضور خیل عاشقان عصمت وطهارت را در شهر مقدس قم و دیگر شهرهای مذهبی کشور فراهم می اورد ، کسب آمادگی حداکثری جهت تامین ایمنی راه ها و ارائه خدمات مطلوب سفر به کاربران جاده ای در اولویت برنامه های تمهیدی این اداره کل قرار دارد.

پورتیموری ضمن اشاره به موقعیت راه های برونشهری استان به عنوان کریدور ا رتباطی 17 استان جنوبی و غربی با مرکز کشور گفت : بنابر تجارب سنوات گذشته مجموعه ای از اقدامات معمول و تمهیدی در حوزه های راهداری، حمل و نقل، مدیریت راهها و... جهت پوشش مناسب سفرهای این ایام فرخنده لحاظ شده است.

وی درادامه توضیح داد : به منظور تامین ایمنی راه ها، ارائه خدمات مطلوب سفر و مقابله با پیامدهای احتمالی بارش باران وبرف ، 80 نفر عوامل راهدار با استفاده از  70 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین ، نیمه سنگین و سبک، در قالب ده اکیپ ثابت و سیار در طول راه ها استان مستقر می شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم تجهیز 9 راهدارخانه ثابت و موقت در طول راه های استان را بخش دیگری از اقدامات این اداره کل جهت پوشش مطلوب سفرهای ایام پایانی دهه مبارک فجر دانست و اظهار داشت : تمامی راهدارخانه های مستقر در طول راه های استان آماده اند تا در صورت ضرورت ( وقوع سیل و بارش سنگین برف و...)  نسبت به اسکان موقت مسافران اقدام کنند.

محمد پورتیموری با این توضیح که هماهنگی کامل با شرکت های حمل و نقل عمومی مسافر جهت ارائه خدمات با حداکثر ظرفیت ناوگان، به عمل آمده، تصریح کرد : همچنین طی برنامه ریزی های صورت گرفته، تمهیدات لازم جهت تامین ضروری ناوگان عمومی مسافر جهت جایگزینی با اتوبوس های در راه مانده ( به دلیل نقص فنی و ...)  لحاظ شده است.

وی در ادامه به پایش و رصد بر خط محورهای جاده ای استان توسط 25 دستگاه دوربین نظارت تصویری اشاره و اضافه کرد : همچنین توسط 75 دستگاه سامانه ثبت بر خط تخلف، نسبت به کنترل وضعیت ترافیک محورهای مواصلاتی استان به صورت شبانه روزی اقدام می شود.

پورتیموری تجهیز خودرو به ملزومات ایمنی ( بویژه زنجیر چرخ، چراغ های مه شکن )، اطمینان از سالم بودن خودرو ( بویژه سیستم گرمایشی) و... را از ضروریات سفری ایمن طی فصول سرد سال دانست و افزود : توجه به فرامین پلیس راه، تعامل با نیروهای راهدار و عوامل امدادی، پرهیز از رانندگی به مدت طولانی، توقف و استراحت در اماکن ایمن ( پارکینگ های عمومی، اماکن خدماتی بین راهی) و... می توانند ضامن سفری ایمن و عاری از حادثه باشند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم در خاتمه، ضمن آرزوی سفری ایمن برای تمامی مسافران یادآور شد : کاربران گرامی قبل از اقدام به سفر، ضمن تماس با سامانه تلفن گویای 141 مرکز مدیریت راه ها که در تمامی اوقات شبانه، روز، آماده پاسخگویی به مراجعات هموطنان گرامی می باشند، از وضعیت ترافیک، شرایط جوی و ...راه ها اطلاع حاصل نمایند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.