| کد خبر: 263301 |

ساخت فرودگاه قم ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

استاندار قم گفت: احداث فرودگاه قم حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با مدل‌های اقتصادی پیش‌بینی شده مشکلی برای تامین آن وجود ندارد.

تین نیوز

استاندار قم گفت: احداث فرودگاه قم حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با مدل‌های اقتصادی پیش‌بینی شده مشکلی برای تامین آن وجود ندارد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از 19 دی، محمد آقا میری در نشست بررسی مشکلات فرودگاه قم که با حضور معاون اجرایی رییس جمهور برگزار شد، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها، عملیات اجرایی فرودگاه قم حدود ۱۵ ماه طول خواهد کشید و نخستین پرواز این فرودگاه بین‌المللی و از قم به نجف خواهد بود.

وی با اشاره به صدور مجوز موافقت اصولی فرودگاه قم، بیان کرد: اکنون فرودگاه قم برای آغاز عملیات ساخت، منتظر صدور مجوز احداث است که حدود دو ماه دیگر آغاز می‌شود.

استاندار ادامه داد: با آغاز عملیات عمرانی فرودگاه قم، این طرح حدود ۱۵ ماه احداث و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

آقامیری گفت: مجموعه مدیریت قم در خصوص فرودگاه روندی را دنبال می‌کند تا همه افراد علاقه مند با خرید سهام، امکان مشارکت در آن را داشته باشند.

موافقت نامه اصولی فرودگاه قم صادر شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز موضوع فرودگاه را مورد توجه قرار داد و گفت: فرودگاه قم در ابتدا مقرر بود که با مشارکت سرمایه‌گذار انجام بگیرد که در ادامه مشکلاتی در این حوزه برای این طرح بوجود می‌آید که سالها دامن گیر آن می‌شود.

ابراهیم معتمدی ادامه داد: این طرح از سال ۹۵ درگیر مشکلات متعدد حقوقی شده و احکام مختلفی در خصوص آن صادر شده است.

وی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و حدود ۶ ماه تلاش مستمر، مجموعه مدیریت استان به این نتیجه رسید که سرمایه گذار سابق صلاحیت لازم را نداشته و خلع ید شد.

وی ادامه داد: هم اکنون منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان اصلی ترین گزینه سرمایه گذاری جدید فرودگاه قم انتخاب و موافقت اصولی آن نیز صادر شده و مجوزات احداث نیز در شرف نهایی شدن است.

معتمدی گفت: با صدور موافقت اصولی از سوی سازمان هواپیمایی کشور، تمام مشکلات گذشته این طرح قابل حل خواهد بود.

سرمایه‌گذار جدید فرودگاه قم مورد تایید دولت است

در همین رابطه، معاون اجرایی رییس‌جمهور نیز گفت که دولت با انتخاب منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان سرمایه گذار جدید فرودگاه قم موافق است اما شیوه تامین مالی آن بر عهده مجموعه مدیریت استان است. 

محسن منصوری روز شنبه در نشست بررسی مشکلات و موانع فرودگاه قم بیان کرد: در موضوع فرودگاه باید نگاه واقع بینانه داشت و تصمیم قاطع گرفت.

وی با تاکید بر حمایت دولت از ساخت فرودگاه قم افزود: موافقت نامه فرودگاه قم صادر شده اما موافقت اصولی به معنای مجوز ساخت نیست و باید سایر پیش‌نیازها نیز آماده شود. 

منصوری با اشاره به ضرورت دیده شدن روش‌های جدید تامین منابع مالی، خاطرنشان کرد: فروش زمین در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از مهمترین منابعی است که می‌تواند بخشی از منابع مالی آن را تامین کند. 

وی ادامه داد: فرودگاه قم از نظر اجتماعی برای دولت سیزدهم مهم است و رییس‌جمهور به صورت مرتب پیگیر احداث و تکمیل آن است. 

معاون اجرایی رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: مشکلات احداث فرودگاه قم با پیگیری‌های جدی مسوولان استانی قابل حل شدن است. 

منصوری اظهار کرد: دولت سیزدهم به تکمیل فرودگاه قم تاکید دارد ولی گره مالی این فرودگاه باید در استان باز شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یک قمی 3 0

    واقعا باعث تاسفه این حد و مقدار تاخیر اونم سیزده سال!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • سعید 0 1

    در حق قم و مردم قم ظلم شد بااین پروژه فرودگاهیتون که هیچ برنامه ریزی درست حسابی نداشته، آخه یعنی یه فرودگاه برای قم انقدر سخته براتون؟فقط وعده وعده وعده

  • کارشناس هوایی 1 1

    از نظر اصولی ساخت فرودگاه نزدیک به فرودگاه دیگر اشکال دارد. الان کلی فرودگاه با فاصله بیش از 300 کیلومتر داریم که اقتصادی نیست و حالا این فرودگاه با 60- 70 کیلوومتر فاصله با فرودگاه امام می خواهند راه بیاندازند! اصلا این کار کارشناسی نشده و غیر اقتصادی است.
    کارهایی هم که قبلا دنبال میشد توسط یک کاسب دنبال میشد که از فروش زمین و .... کاسبی کنه و منافع شخصی اش را دنبال میکرد. استاندار و .... باید تضمین کنند فرودگاه اقتصادی است و از کارشناسی انجام شده اطمینان داشته باشند!

  • یک قمی 1 0

    این دهن مثلا کارشناس هوایی رو باید باید دوخت تا راجع به شهر قم که یک جهانشهر و شهر بین المللی هست اراجیف بار نکنه. این شخص فکر می کنه قم یک روستا است و اسم خودش رو گذاشته کارشناس. مسئولین قم خواب تشریف دارند که جواب این یارو رو نمیدن!!!!