| کد خبر: 255740 |

امکان انتخاب واحد ویلایی یا آپارتمانی توسط متقاضی مسکن ملی

استاندار قم گفت: برنامه‌ریزی‌ها به صورتی بوده است که افرادی که به آن‌ها مسکن آپارتمانی نیز تخصیص داده شده است، بتوانند با پیگیری وضعیت خود را به مسکن ویلایی تغییر دهند.

تین نیوز

استاندار قم با اشاره به اینکه وعده‌ای که در خصوص مسکن به مردم قم داده شده، درحال تحقق است، گفت: برنامه‌ریزی‌ها به صورتی بوده است که افرادی که به آن‌ها مسکن آپارتمانی نیز تخصیص داده شده است، بتوانند با پیگیری وضعیت خود را به مسکن ویلایی تغییر دهند.

به گزارش تین نیوز، سیدمحمدتقی شاهچراغی، صبح دوشنبه هجدهم اردیبهشت ماه در بازدید میدانی از پروژه نهضت ملی مسکن در زمین ۵۶۰ هکتاری پردیسان گفت: خوشبختانه وعده‌ای که در خصوص مسکن به مردم قم داده بودیم، درحال تحقق است.

وی با اشاره به اینکه ۶۳ هزار مسکن در استان قم تکلیف داشتیم که تمام آن احصا شده است، به ایسنا گفت: از این تعداد ۴ هزار واحد مسکن روستایی، ۱۷ هزار واحد در بافت و ۴۱ هزار واحد درحال احداث است.

استاندار قم با بیان اینکه در ۱۷ هزار واحد بافت فرسوده، در کمیسیون ماده ۵، دو طبقه تشویقی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: این طرح طبقه تشویقی در بافت فرسوده یک عامل موثر و انگیزه‌بخش بوده است.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز بهتر است استقبال مطلوب‌تری از بافت مرکزی شهر داشته باشند، خاطرنشان کرد: در این بافت به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌ها شرایط زندگی آسان‌تر است.

شاهچراغی افزود: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز متولی احداث ۴ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی با بیان اینکه در زمین ۵۶۰ هکتاری، احداث مسکن به صورت آپارتمانی دنبال می‌شود، تصریح کرد: در این زمین ۳۰ هزار واحد احداث خواهد شد، که قرارداد ۲۲ هزار واحد آن منعقد و عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد آغاز شده که از این تعداد بیش از ۶ هزار واحد مرحله فونداسیون را پشت سر گذاشته‌اند.

استاندار قم ساخت مسکن ویلایی در قم را مدنظر قرارداد و افزود: باتوجه به اینکه الحاق به قم انجام نشد، دو منطقه طایقان و اسلام آباد قنوات به عنوان نزدیک‌ترین نقاط به قم برای مسکن ویلایی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در این دو منطقه تمام توافقات ملی انجام شده است، گفت: اخیراً قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نیز به این پروژه ورود کرده است که اقداماتی از سوی آن‌ها دنبال خواهد شد.

شاهچراغی با بیان اینکه در قم مشکل زمین و پیمانکار نداریم، اظهار کرد: همچنین مباحث مرتبط با تسهیلات بانکی نیز در سطح کلان کشور دنبال می‌شود.

وی افزود: تلاش بر این است هرچه سریع‌تر این پروژه را به اتمام برسانیم چراکه این اتفاق موجب آرامش خاطر بیش‌تر شهروندان و مناسب‌تر شدن قیمت تمام شده خواهد شد.

استاندار قم افزود: برنامه‌ریزی‌ها به صورتی بوده است که افرادی که به آن‌ها مسکن آپارتمانی نیز تخصیص داده شده است، بتوانند با پیگیری وضعیت خود را به مسکن ویلایی تغییر دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از سقف تکلیف دولت زمین پیش‌بینی کرده‌ایم، اظهار کرد: توافقات با پیمانکاران ۲۴ ماهه است اما تمام تلاش خود را برای تکمیل زودتر این پروژه‌ها خواهیم داشت.

شاهچراغی افزود: پس از تعیین تکلیف انتخاب مسکن ویلایی و یا آپارتمانی توسط مردم، تمام متقاضیان به پیمانکاران متصل خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه در مسیر مسکن برابر قانون مشکلی نداریم، بیان کرد: باتوجه به جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان ملی مسکن برگزار شد، مقرر گردید ۲۲۰ میلیارد تومان از منابع دولتی برای زیرسازی‌های ۵۶۰ هکتاری هزینه شود.

شاهچراغی نیز با بیان اینکه برای اخذ وام ابتدا باید تمام مدارک تکمیل و آماده شود، گفت: اگر بانک‌های استان نتوانند پاسخ‌گوی این نیاز باشند، این موضوع را در سطح ملی پیگیری می‌کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.