| کد خبر: 241473 |

جابجایی۵۴ هزار مسافر نوروزی از قم با ناوگان حمل ونقل جاده ای

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم از جابجایی۵۴ هزار مسافر نوروزی از مبدا قم با ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای استان از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین به سایر نقاط کشور خبر داد.

تین نیوز

حسین زنجیرانی فراهانی با اشاره به آماری از جابجایی مسافران از مبدا قم توسط ناوگان عمومی حمل‌و نقل جاده‌ای استان از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین‌ماه سال جاری اظهار داشت: بر اساس آمارها بیش از ۵۴ هزار نفر از مسافران در این فاصله زمانی با استفاده از ناوگان عمومی شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه از مبدا قم به سایر نقاط کشور جابجا شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم ابراز داشت: سال گذشته این آمار بیش از ۳۷ هزار نفر بوده که در مقایسه با آمار سال جاری رشد ۴۴ درصد را نشان می‌دهد.

زنجیرانی فراهانی عنوان داشت: بیشترین تعداد مسافر نیز توسط اتوبوس‌ها صورت گرفته که در حدود ۳۷ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

وی ادامه داد: تعداد ۱۱ هزار و ۲۶۷ نفر از مسافران نوروزی استان قم نیز توسط ناوگان مینی‌بوس و ۵ هزار و ۳۹۱ نفر نیز با ناوگان سواری کرایه به شهرهای دیگر جابجا شدند.

ورود خودرو به استان قم ۵۰ درصد افزایش داشته است

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم با اشاره به آمار ورودی خودروها به شهر و استان قم اظهار داشت: در مدت ۱۰ روزه از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۵ افروردین ماه امسال، بالغ بر یک میلیون و ۸۹۵ هزار و ۷۰ دستگاه خودرو به استان قم وارد شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

زنجیرانی فراهانی ادامه داد: در این مدت نیز یک میلیون و ۸۲۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه خودرو وارد شهر قم شدند که در مقایسه با سال گذشته حکایت از رشد ۵۴ درصدی دارد.

وی همچنین بیان داشت: آزادراه تهران-قم با تعداد ۶۲۰ هزار و ۸۴۶ دستگاه خودرو بیشترین میزان تردد ثبت شده توسط سامانه‌های تردد شمار مرکز مدیریت راههای استان قم از زمان شروع طرح نوروزی تاکنون را داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.