| کد خبر: 159714 |

اجرای طرح تعمیر و بهسازی پنج دستگاه پل واقع در محورهای استان قم

سرپرست اداره نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: با قراردادی افزون بر شش ونیم میلیارد ریال، طرح بهسازی پنج دستگاه پل واقع در محورهای سلفچگان – ساوه، پردیسان – ورجان و آزادراه قم – تهران عملیاتی شد.

تین نیوز

سرپرست اداره نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: با قراردادی افزون بر شش ونیم میلیارد ریال، طرح بهسازی پنج دستگاه پل واقع در محورهای سلفچگان – ساوه، پردیسان – ورجان و آزادراه قم – تهران عملیاتی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، در راستای ارتقا سطح ایمنی و صیانت از پل‌ها و ابنیه فنی، طرح بهسازی پنج دستگاه پل در سطح محورهای مواصلاتی استان عملیاتی گردید.

عباس شکوری سرپرست اداره نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در تکمیل خبر فوق اضافه کرد: اجرای این طرح شامل بهسازی یک دستگاه پل با دو دهانه ده متری و ارتفاعی افزون بر هفت ونیم متر در کیلومتر ۳۵ محور سلفچگان – ساوه، سه دستگاه پل در محور پردیسان – ورجان و یک دستگاه پل دیگر در ورودی آزادراه قم – تهران است که هزینه اجرایی این پروژه‌ افزون بر شش و نیم میلیارد ریال است.

شکوری بازه زمانی تکمیل و آماده بهره‌برداری نمودن این طرح را شش‌ماهه عنوان کرد و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، امید است تا پایان خرداد ماه سال ۹۷، طرح بهسازی این پنج دستگاه پل اجرا و آماده بهره‌برداری گردد.

مسئول نگهداری پل‌های جاده‌ای استان از دلائل تا نی در اجرای طرح به سردی هوا اشاره کرد و گفت: افت دما (زیر صفر درجه) که موجب یخ‌زدگی در بتن‌ریزی می‌گردد امکان تسریع در اجرای پروژه را منتفی می‌سازد.

وی در ادامه به بخش از تمهیدات فنی اندیشیده شده جهت ارتقا ایمنی و بهسازی پل واقع در محور سلفچگان – ساوه پرداخت و اظهار کرد: جهت افزایش سطح ایمنی این پل، ضمن تعریض سطح سواره‌رو به میزان ۴/۵ متر، حفاظ تک‌شیب بتن مسلح در طرفین پل اجرا می‌گردد.

وی افزود: همچنین اقدامات بهسازی در قالب اجرای ملات تعمیری جهت محافظت از خوردگی میل‌گردها و مقابله با آب شستگی‌ها، پایدارسازی خاک مجاور دیواره‌های برگشتی در دستور کار قرار دارد.

شکوری در خصوص تمهیدات فنی، جهت بهسازی دیگر پل‌های منظور در این طرح به اجرای درز انبساط آسفالت پلیمری در چهار پل واقع در ورودی آزادراه قم – تهران (یک دستگاه) و محور پردیسان – ورجان سه دستگاه اشاره کرد و گفت: اجرای درز انبساط آسفالت پلیمری ضمن افزایش ضریب ایمنی اجرا موجب کاهش هزینه‌های نگهداری و تسریع در مرمت آسیب‌های وارده می‌گردد.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.