| کد خبر: 268922 |

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه دو خطه قزوین- زنجان

مدیرکل راه آهن شمالغرب گفت: پروژه دو خطه قزوین- زنجان به طول ۱۷۱ کیلومتر در سال ۹۵ شروع شد و در دولت قبل حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمالغرب گفت: پروژه دو خطه قزوین- زنجان به طول ۱۷۱ کیلومتر در سال ۹۵ شروع شد و در دولت قبل حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری افزود: این پروژه در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته و اکنون به ۹۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: عدم تخصیص نقدی نقدینگی کافی، علی رغم مصوبات باعث کندی اجرای پروژه شده بود که مدیرعامل و مسئولین ارشد راه آهن پیگیر تخصیص اعتبار مجدد به این پروژه هستند تا در سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه آهن شمالغرب در مورد عملکرد بار و مسافر این اداره کل در سال جاری گفت: محور آذربایجان دومین محور پرتردد مسافری کشور است و راه آهن شمال غرب که در این محور قرار دارد با جابجایی حدود ۶۵۰ هزار مسافر در سال جاری رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل دارد.

وی با بیان اینکه یک سوم واردات ریلی کشور در ایستگاه بناب واقع در راه آهن شمال غرب تخلیه می شود افزود: صادرات ریلی در ماه های اخیر خوب بوده و واگن های خالی ایستگاه بناب از ۴ ایستگاه قرقره، بناب، خرمدره و زنجان به سمت ترکیه بارهای صادراتی را حمل کردند که در این حوزه شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم.

صفری با اشاره به نزدیک بودن سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: بازسازی مساجد، نمازخانه ها و رنگ آمیزی سکوها و آب نماها انجام شده و بسته های فرهنگی خوبی نیز برای مسافرین تدارک دیده شده و مانند سال های قبل و حتی بهتر از آن به استقبال مسافرین نوروزی خواهیم رفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.