| کد خبر: 268143 |

آسفالت ۲۷ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور

وزیر راه و شهرسازی از آسفالت ۲۷ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور خبر داد و گفت: آسفالت راه‌ های روستایی استان قزوین در سال آینده باید افزایش پیدا کند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از آسفالت ۲۷ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور خبر داد و گفت: آسفالت راه های روستایی استان قزوین در سال آینده باید افزایش پیدا کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش روز شنبه در آیین بهره برداری از ۲۴ طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهار کرد: اگرچه آمار تلفات جاده ای رو به کاهش است اما تلفات جاده ای برای یک نفر هم زیاد است و باید با کمک راهداری و پلیس فراجا نقاط حادثه خیز مرتفع شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تا تعطیلات نوروزی فرصت زیادی باقی مانده اما آمارها بیانگر آن هستند که مسافرت ها آغاز شده تا جایی که تعداد سفرهای بین شهری در همین روزهای باقیمانده تا نوروز به شکل قابل توجهی در حال افزایش است.

بذرپاش تصریح کرد: آمار مسافرت هایی که طی روزهای گذشته اعلام شد، نشان داده که رکورد پرواز در فرودگاه بین المللی امام(ره) طی سه سال گذشته بی سابقه بوده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از کارهای ضروری که نباید در آن کوتاهی صورت بگیرد، آن است که تعداد مجتمع های خدمات رفاهی افزایش پیدا کند چرا که با این اقدام کیفیت سفرها نیز بالاتر می رود.

وی گفت: ۴۰۰ نقطه حادثه خیز و پر تصادف در راه های اصلی کشور شناسایی شده که بخش قابل توجهی از آنها باید تا قبل از پایان سال اصلاح شود.

بذرپاش با بیان اینکه محور قزوین - تنکابن از سفر مقام معظم رهبری مصوب شده بود، افزود: تاکنون با وجود همه پیگیری ها، فاز اول محور قزوین - الموت به طول ۶۲ کیلومتر در حال تکمیل و بهره برداری است.

وی با بیان اینکه، ۲۷ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور آسفالت شده گفت: معتقدیم در تعدادی از استان ها مانند قزوین با وجود محرومیت برخی از روستاهای آن، آسفالت راه های روستایی در سال آینده باید افزایش پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به رکورد بی سابقه تأمین زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ۵۰ درصد تأمین زمین حمایتی در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است.

بذرپاش تصریح کرد: در طرح مسکن مهر هشت هزار هکتار زمین جانمایی شده بود در حالی که برای نهضت ملی مسکن هم اکنون ۵۵ هزار هکتار در محدوده های شهری لحاظ شده که با احتساب اراضی روستایی این رقم ۲ برابر خواهد شد.

وی ادامه داد: افرادی که در حوزه ساخت مسکن فعال هستند به خوبی می دانند که وقتی می گوییم هفت هزار و ۲۰۰ واحد مسکن تحویل مردم استاد قزوین شد، یعنی زحمات و تلاش بسیاری برای آن صورت گرفته است .

بذرپاش خاطرنشان کرد: با وجود برکات جمهوری اسلامی، متأسفانه برخی قلم ها و رسانه ها بر این سربلندی و پیروزی می تازند و نکات مثبت را نمی بیند، در حالی که امروز و پس از گذشت چهل و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان شاهد رشد و توسعه چشمگیری در اقصی نقاط کشور هستیم.

وزیر راه و شهرسازی روز شنبه به همراه هیئتی و به منظور بازدید از محور قزوین - تنکابن، واگذاری و بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان، عملیات آماده سازی ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی در سه شهرستان استان، افتتاح پروژه های راهداری، بازدید از عملیات خدمات زیربنایی در شهرک عظیمیه، حضور جشن جوانی جمعیت و شرکت در نشست شورای مسکن به استان قزوین سفر کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.