| کد خبر: 264522 |

۳۱درصد از راه های قزوین نیاز به بهسازی دارند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: ۳۱ درصد راه های این استان بر اثر عبور بارهای بیش از حد استاندارد و تردد خودروهای حامل مواد معدنی نیاز به بهسازی سنگین دارند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: ۳۱ درصد راه های این استان بر اثر عبور بارهای بیش از حد استاندارد و تردد خودروهای حامل مواد معدنی نیاز به بهسازی سنگین دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  جواد حق لطفی در نشست بررسی آخرین وضعیت بهسازی راه ها و ارتقای ایمنی و عملکرد گشت های کنترل دروازه ای با اشاره به آماری از وضعیت جاده ها گفت: ارزش سرمایه ای راه های قزوین ۳۰هزار میلیارد تومان است و ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری آن مورد نیاز است.

وی، طول کل راه های استان را ۶هزار و ۷۰۵ کیلومتر عنوان کرد و گفت: به طور میانگین روزانه ۸۸۶هزار و ۷۰۳ تردد در راه های این استان ثبت می شود.

حق لطفی ادامه داد:سهم قزوین نسبت به کل متوفیات ناشی از تصادفات در کشور، ۲ درصد بوده و از سال ۸۵ روند کاهشی را در زمینه تلفات رانندگی داشته تا جایی که امسال نیز از نظر روند کاهش فوتی ها در بین سه استان نخست کشور قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد:خودروهای سنگین حامل مواد معدنی و مصالح ساختمانی به دلیل بارگیری بدون اخذ بارنامه اقدام به حمل بار با تناژ بالاتر از حد استاندارد می کنند که این امر موجب تخریب رویه راه های اصلی و روستایی می شود.

حق لطفی افزود:در یک بررسی که با همکاری پلیس راه استان در خصوص خسارت عبور خودروهای معادن به جاده های استان انجام شد راه ۴۷کیلومتر از ۷۲ روستایی که در مسیر معادن قرار داشتند تخریب شده و برای جبران خرابی همین میزان راه۱۲۰۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.