| کد خبر: 263717 |

افتتاح فاز اول جاده قزوین-تنکابن تا پایان سال

رئیس اداره نظارت بر راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: جاده قزوین-تنکابن با مشخصات راه اصلی در فاز یک خود تا مسیر ۶۲ کیلومتری که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز دارد تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

تین نیوز

رئیس اداره نظارت بر راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: جاده قزوین-تنکابن با مشخصات راه اصلی در فاز یک خود تا مسیر ۶۲ کیلومتری که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز دارد تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مصطفی سجادی نیا با اعلام این خبر گفت: هم اکنون قسمت عمده این مسیر تا نقطه ۶۲ کیلومتری آن، یعنی روستای شهرک در بخش رودبار الموت شرقی آماده شده است.

رئیس اداره نظارت بر راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: احداث ۲ دستگاه گالری حیوانات، اجرای کارهای زیست محیطی با هدف حفظ وحوش منطقه و حفر تونل شیرکوه به طول ۷۰۰ متر از دیگر اقدامات انجام شده در طول این مسیر بوده که در مرحله بهره برداری نیز قرار دارد.

سجادی نیا به هزینه ۶ هزار میلیارد ریالی در این طرح اشاره کرد و یادآور شد: پروژه احداث جاده قزوین - الموت - تنکابن از سال ۸۶ آغاز شده و علی رغم پیشرفت فیزیکی پروژه از ۲ استان مازندران و قزوین، میزان مطالبات پیمانکار پروژه در استان ۲ هزار میلیارد ریال است.

وی، مجری اجرای عملیات عمرانی این پروژه ملی را شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل نقل کشور دانست و خاطرنشان کرد: براساس وعده این شرکت، قرار است این طرح تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری تکمیل و زیر بار ترافیکی قرار گیرد.

رئیس اداره نظارت بر راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: این در حالی است که طول مسیر جاده قزوین - تنکابن ۱۶۴ کیلومتر است که ۹۶ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی قزوین و مابقی آن نیز مربوط به استان مازندران است.

سجادی نیا یادآور شد: برای اتصال جاده به آزاد راه قزوین - کرج، یک تقاطع غیر همسطح نیز در آینده نزدیک بعد از روستای حصارخروان برروی این مسیر احداث خواهد شد.

فاز یک مسیر قزوین-تنکابن به طول ۶۲ کیلومتر، از کیلومتر ۲۵ آزادراه قزوین-کرج و از یک تقاطع غیرهمسطح آغاز و با گذر از روستاهای "زرجه بستان" و "سایین دره" به روستای "شهرک" و "زوارک" واقع در بخش "رودبار الموت شرقی" می رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 1

    قراربود قزوین رحیم آباد کلاچای باشد چطور برگشت سمت تنکابن؟

  • محمد 1 0

    یعنی چی که فاز اولش به طوب 60 کیلومتر افتتاح میشه یعنی خواستیم بریم تنکابن 60کیلومتر بریم و از اون بالا تنکابن رو نگاه منیم؟