| کد خبر: 216924 |

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین

◄ خبرنگاران، رسالت سنگین اطلاع رسانی را برعهده دارند

قزوین| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با تاکید بر نقش موثر رسانه‌ها بر افکار عمومی گفت:خبرنگاران، مدیریت مصرف آب را در استان فرهنگسازی کنند.

تین نیوز

قزوین| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با تاکید بر نقش موثر رسانه‌ها بر افکار عمومی گفت:خبرنگاران، مدیریت مصرف آب را در استان فرهنگسازی کنند.

به گزارش تین نیوز، داراب بیرنوندی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری تین نیوز به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران رسالت سنگینی بر دوش دارند، افزود: اطلاع رسانی از مهمترین نیازهای هر جامعه است و خبرنگاران در این امر خطیر نقش تعیین کننده ای دارند.

داراب بیرنوندی با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به موضوع صرفه جویی و مدیریت مصرف آب در برهه کنونی، گفت:با توجه به افزایش میزان مصرف آب و بالا رفتن دمای هوا، رسانه‌ها نقش اثرگذاری در تحقق مدیریت مصرف آب دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، فرهنگسازی را در این زمینه مهم دانست و گفت: بر این اساس، وظیفه رسانه‌ها در تمام موضوعات اجتماعی از جمله فرهنگ سازی درباره مصرف درست آب و منابع انرژی بسیار سنگین است.

وی با اشاره به حفر 41 حلقه چاه در شرق قزوین برای شهرها و روستاهای استان، افزود: این تعداد چاه با هدف جلوگیری از کمبود آب شرب در سطح استان حفر شده است.

بیرندوندی با اشاره به طرح آب رسانی استان، اضافه کرد: این طرح در میان مدت به مساحت 29 کیلومتر تعریف شده است که فاز اول آن به میزان 18 کیلومتر و800 متر با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان انجام شده است.

وی اضافه کرد: این طرح تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد که برای تکمیل آن، اعتباری بالغ بر100 میلیون تومان نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین تصریح کرد: با راه اندازی پروژه طرح آب رسانی به استان حدود 500 لیتر آب در زمان کمبود آب شرب در استان تامین می‌شود.

بیرنوندی با اشاره به طرح انتقال آب سد طالقان به قزوین، عنوان کرد:در این طرح، نیاز ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان قزوین به آب شرب تا سال ۱۴۲۵ لحاظ شده است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم برای اجرای این طرح از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمک بگیریم و امیدواریم بتوانیم با اعتبارات این بخش، پروژه را به سرانجام برسانیم.

بیرنوندی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در بخش صنعت، استفاده نکردن از پساب فاضلاب شهری است، افزود: صنعت استان در بحث استفاده از پساب فاضلاب شهری اقدامی انجام نداده است درحالیکه استان‌های دیگر از این طرح استقبال نموده و برای اولین بار به صورت پایلوت شرکت آرین فولاد بویین زهرا از پساب فاضلاب شهری برای صنعت استفاده خواهد کرد.

در این بازدید مهندس ابوترابی مدیر روابط عمومی اداره آبفای استان نیز حضور داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.