| کد خبر: 259198 |

روشی نوین برای جلوگیری از سرقت خودرو‌ها ابداع شد

گروهی از محققان یک سیستم برای جلوگیری از سرقت خودرو‌های نوآورانه ابداع کرده‌ اند که با کمک نوسان ولتاژ از وسیله نقلیه در مقابل هکر‌ها محافظت می‌ کند.

تین نیوز

نرخ سرقت خودرو اخیراً بسیار بالا رفته و این امر نشان می دهد فناوری خودروسازی وسایل نقلیه را در معرض هک و سرقت قرار داده است.

با پیشرفت های بیشتر در دستگاه های بی سیم و معمول شدن شبکه های ارتباطی در خودروها، سارقان روش های جدیدی برای سوءاستفاده از شکاف ها و ورود به خودرو های نوین یافته اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آنا، در همین راستا گروهی از محققان یک راه حل جدید با کمک فندک خودرو یافته اند. گروهی از محققان دانشگاه میشیگان بودجه ۱.۲ میلیون دلاری از بنیاد ملی علوم آمریکا دریافت کرده اند تا یک سیستم ایمنی خودرو به نام «Battery Sleuth» را آزمایش کنند که از وسیله نقلیه در مقابل عملیات های هک بی سیم و روش های سنتی سرقت محافظت می کند.

نکته متمایز این سیستم روش احراز هویت آن است که روش های معمول مانند کلید های «fob» و شبکه های نصب شده روی خودرو را دور می زند.

در عوض سیستم راننده را با استفاده از نوسان ولتاژ در سیستم الکتریکی خودرو شناسایی می کند. برای برقراری ارتباط با سیستم راننده باید از یک صفحه کلید کوچک استفاده کند که به خروجی برق خودرو متصل می شود.

مولفان پژوهش در این باره نوشته اند: «نکته جالب آن است که خروجی برق بسیار ساده است. این خروجی فقط یک سیم است که به باتری متصل شده و چیزی برای هک کردن وجود ندارد».

با ایجاد نوسان ولتاژ با کمک قطعاتی مانند برف پاک کن ها یا قفل در ساده تر است. هنگامی که راننده یک کد عددی را در صفحه کلید وارد می کند، این سیستم یک سری نوسانات ولتاژ از پیش تعیین شده، شبیه به «اثر انگشت ولتاژ» را به سیستم الکتریکی خودرو ارائه می دهد. این نشانگر خاص توسط گیرنده تشخیص داده می شود و خودرو روشن می شود.

همچنین، رانندگان می توانند به صورت دستی نوسان ولتاژ را با استفاده از ترکیبی از عملکرد های کمکی که انرژی را از باتری می گیرند، مانند تکان دادن برف پاک کن ها، روشن و خاموش کردن سیگنال ها، یا قفل و باز کردن قفل در ها ایجاد کنند.

سیستم «Battery Sleuth» به باتری اجازه می دهد جریان برق کافی به سیستم هایی مانند چراغ و بخش های الکترونیکی ارائه کند؛ اما این جریان به اندازه ای نیست که خودرو را روشن کند. بلکه فقط با ردیابی نوسان از پیش تعیین شده ولتاژ است که خودرو روشن می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.