| کد خبر: 258791 |

هشدار هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر

سازمان هواشناسی کشور نسبت به فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز در برخی استان ها و احتمال آبگرفتگی معابر هشدار داد.

تین نیوز

سازمان هواشناسی کشور نسبت به فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز در برخی استان ها و احتمال آبگرفتگی معابر هشدار داد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی سامانه بارشی از بعدازظهر شنبه تا بعد از ظهر سه شنبه موجب رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی می شود.

این سامانه روز شنبه شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی، روز یک شنبه نیمه شمالی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و غرب گیلان، روز دوشنبه نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران و روز سه شنبه گیلان و مازندران را در بر می گیرد.

این شرایط جوی مخاطراتی از جمله احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاگ، احتمال خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن سال را به دنبال دارد.

اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها برای مقابله با مخاطرات این سامانه هواشناسی توصیه شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.