| کد خبر: 240514 |

رپرتاژ آگهی

◄ اجاره خانه یا زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه های آلمان

10 درصد از جمعیت دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در آلمان حضور دارند از خوابگاههای اتحادیه دانشجویی استفاده می نمایند، 29 درصد از دانشجویان در آپارتمانهای مشترک ، 17 درصد به تنهایی در یک آپارتمان و 20 درصد با یک هم خانه زندگی می کنند.

تین نیوز

به عنوان یک دانشجو در آلمان، دو نوع محل سکونت وجود دارد که شما می توانید برای زندگی انتخاب کنید .گزینه اول سکونت در خوابگاههای اتحادیه های دانشجویی است و گزینه دیگر آپارتمان های خصوصی می باشد که در مقایسه با گزینه اول گران تر هستند.

10 درصد از جمعیت دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در آلمان حضور دارند از خوابگاههای اتحادیه دانشجویی استفاده می نمایند، 29 درصد از دانشجویان در آپارتمانهای مشترک ، 17 درصد به تنهایی در یک آپارتمان و 20 درصد با یک هم خانه زندگی می کنند.

اقامتگاه ها و خوابگاه های دانشجویی

خوابگاه دانشجویی در آلمان

اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه ها هستید، باید جایی در اقامتگاههای دانشجویی برای خود بگیرید . هزینه های ماهیانه اندک تنها ویژگی مثبت این خوابگاهها نیست . خوابگاههای دانشجویی معمولا" در نزدیکی محوطه دانشگاه قرار دارند و در مقایسه با آپارتمانهای خصوصی، فرصتی عالی برای تعاملات اجتماعی ، برای شما فراهم می سازد . در واقع شما بخشی از فعالیت های اجتماعی ، ورزشی و فرهنگی دانشگاه می شوید و با سایر دانشجوهای محلی و بین المللی ،ملاقات خواهید کرد. این اقامتگاه ها در واقع مانند یک رابط بین اتحادیه دانشجویی و دانشجویان ساکن در خوابگاهها عمل میکنند .بر اساس خدماتی که اتحادیه دانشجویی هر شهری ارائه میدهد، انواع مختلفی از حوابگاه های دانشجویی در این اقامتگاهها وجود دارد. به عنوان مثال در برلین، اتاق یک نفره، اتاق یک نفره با حمام ، اتاق دونفره، آپارتمان برای یک نفر و آپارتمان برای چند نفر را می توانید پیدا کنید. زندگی در خوابگاه دانشجویی به این معنی است که شما باید یک سری قوانین را رعایت نمایید .دانشجویان ساکن در این خوابگاههای دانشجویی ، دارای یک کمیته خود گردان هستند . درخواست اقامت در خوابگاه های دانشجویی به صورت آنلاین انجام می شود. به شما توصیه می کنیم به محض دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان در خواست گرفتن خوابگاه را نیز ارسال نمایید . زیرا تعداد زیادی از دانشجویان هستند که ترجیح می دهند از خوابگاه های دانشجویی برای اقامت استفاده نمایند. بیش از 30 خوابگاه دانشجویی در مناطق مختلف شهربرلین وجود دارد که دو تای آنها ، بسیار نزدیک به دانشگاه بین المللی برلین هستند.

برای گرفتن خوابگاه دانشجویی باید مراحل زیر انجام شود:

  • ارائه درخواست آنلاین در وبسایت اتحادیه دانشجویی شهر مورد نظر
  • در یافت یک ایمیل که در آن اطلاعات متقاضی و مهلت ارائه تائیدیه پذیرش در دانشگاه را نشان می دهد این بدان معناست که متقاضی در لیست انتظار برای دریافت خوابگاه می باشد.
  • ارائه تائیدیه پذیرش در دانشگاه در مهلت مقرر
  • دریافت یک ایمیل ، بعنوان اولین اطلاعیه ، مبنی بر اینکه در طول 4 تا8 هفته آینده یک پیشنهاد برای خوابگاه موجود برای شما ارسال خواهد شد.
  • در یافت یک ایمیل با پیشنهاد خوابگاه (festanschreiben) همراه با مهلت مقرر جهت پاسخ به مجوز پرداخت مستقیم اجاره ، همچنین محتوای قراردار اجاره و اطلاعات مربوط به دفتر اداری مسئول برای انجام مراحل اجاره
  • پذیرش پیشنهاد با جواب دادن به ایمیل و مجوز پرداخت مستقیم هزینه خوابگاه انجام می شود و اگر در مهلت مقرر به ایمیل پاسخ داده نشود ، پیشنهاد رد می شود.

خوابگاه های خصوصی برای دانشجویان

خوابگاه دانشجویی در آلمان

اکثر دانشجویان بین المللی در آلمان خوابگاههای خصوصی را انتخاب می کنند . اجاره کردن خانه در آلمان به معنی داشتن حریم خصوصی بیشتر ، و قوانین و مقررات کمتر است . اما همچنین به معنای فرصت ارتباطات اجتماعی کمتر در طول روز است . توجه داشته باشید که قیمت اجاره بها در شهر برلین ، بیشتر از سایر شهرهای آلمان است. فرقی نمی کند که به دنبال خوابگاه دانشجویی و یا اقامتگاه خصوصی برای خود باشید، دفتر امور دانشجویی برای پیدا کردن مکان مناسب به شما کمک می کند . برای اجاره کردن یک آپارتمان معمولا" باید مبلغی را بعنوان بیعانه از پیش بپردازید. (معمولا" به اندازه سه ماه اجاره ) پرداخت این بیعانه برای این است که اطمینان حاصل کنند که شما ، زودتر از موعد توافق آپارتمان را تخلیه نمی کنید. اگر آپارتمان و اثاثیه آسیب نبینند ، صاحب خانه بیعانه شما را پس خواهد داد. اجاره ماهانه به دو بخش تقسیم میشود ، اول kaltmiete  یعنی مبلغ اجاره پایه بدون هزینه های جانبی  به علاوه warmmiete مبلغ اجاره با تمام هزینه های جاری (مبلغ نهایی اجاره).

چگونه به عنوان دانشجو در آلمان مسکن پیدا کنیم؟

برای افرادی که در خارج از آلمان زندگی میکرده اند پیدا کردن محل سکونت مناسب در آلمان بسیار چالش بر انگیز است . به همین دلیل اکثر دانشجویان بین المللی در آلمان ، صبر میکنند تا زمانیکه بتوانند خودشان محل اقامت شخصی برای خود پیدا کنند . این شامل خوابگاههای دانشجویی نمی شود، زیرا گرفتن خوابگاه دانشجویی کاملا" آنلاین انجام میشود و توصیه می کنیم که بلافاصله بعد از پذیرش در دانشگاه، خوابگاه درخواست کنید .

میانگین اجاره خانه در برلین

اجاره یک آپارتمان، با احتساب هزینه های عمومی حدود 300 تا 700 یورو در ماه است . قیمت بستگی به منطقه آپارتمان دارد ، اینکه آیا تنها زندگی میکنید و یا چند نفر هستید. البته خوابگاه دانشجویی بسیار ارزان تر است ، حدود 250 یورو با احتساب هزینه های عمومی . توجه کنید که اجاره آپارتمان بسیار سختدتر است و باید از یک ماه قبل جستجو را شروع کنید . بعلاوه مراقب پیشنهاداتی که بیش از حد خوب به نظر میرسند ، نیز باشید . در شهر هایی که میزان تقاضا برای اجاره بالا است ، آمار کلاهبرداری نیز بالاتر است . آنها عکس ها وآدرس های واقعی به شما نشان می دهند ، اما قبل از دیدن آپارتمان و بستن قرارداد ، درخواست پیش پرداخت از شما دارند.

آپارتمان های اشتراکی

خوابگاه دانشجویی در آلمان

این یک روش بسیار محبوب برای اسکان در آلمان است  زیرا حدود 30 درصد از دانشجویان بین المللی در آلمان از آن استفاده میکنند .در این روش دانشجو در یک آپارتمان با دیگران بطور مشترک زندگی میکند و علاوه براینکه هزینه آب و برق و اجاره بها را مشترک پرداختپمینمایند ، از فضای داخل آپارتمان مانند حمام، آشپزخانه ، بالکن و اتاق نشیمن نیز بطور مشترک استفاده مینمایند . البته برای حفظ حریم خصوصی ،معمولا" هر یک اتاق خواب شخصی خود را دارند . یادگیری زبان آلمانی برای پیدا کردن هم خانه های خوب به شما بسیار کمک میکند. بنابراین اگر می خواهید برای دریافت flatshare اقدام کنید حتما" زبان آلمانی یاد بگیرید . این امکان وجود دارد که هم خانه های مناسبی پیدا کنید . افرادی که آنها را نمی شناید ،اما علاقه مند به اشتراک گذاری آپارتمان ، با شخصی مثل شما هستند.

اسکان موقت در روزهای اول ورود به دانشگاه

اگر در هنگام ورود ، خوابگاه و یا آپارتمان نگرفته باشید، اسکان موقت، گزینه ای است که در پیش رو دارید. اسکان موقت در بین دان‎ویان بین المللی در آلمان بسیار رایج است. گزینه های اسکان موقت برای دانشجویان بین المللی در آلمان عبارت است از:

  • هتل های ارزان قیمت
  • خوابگاه شبانه روزی ارزان قیمت
  • خوابگاه شبانه روزی جوانان (در صورت عضویت در انجمن خوابگاه جوانان ، با پرداخت هزینه سالیانه ، کمی ارزانتر تمام میشود. ممکن است بخواهید انجمن خوابگاههای جوانان در کشور خود را بررسی کنید)
  • B&B خصوصی Privatzimmer
  • مهمانسرا ( پانیشن)
  • اطمینان حاصل کنید که محل اقامت خود را بصورت آنلاین خیلی زودتر از ورودتان به آلمان رزرو کرده اید.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.