| کد خبر: 229440 |

هرآنچه باید درباره کلاب هاوس بدانید + عکس

کلاب هاوس این روزها نام آشنای کاربران اینترنتی است که به‌طرز شگفت‌انگیزی با رشد تعداد کاربران روبه‌رو شده؛ اما چطور می‌توان از کلاب هاوس استفاده کرد؟

تین نیوز

مدت‌ها بود که لیست شبکه‌های اجتماعی محبوب دست‌نخورده باقی مانده بود تا اینکه مدتی پیش شبکه‌ی اجتماعی صدامحوری با نام «ClubHouse» به‌لطف چند مصاحبه‌ی جنجالی از ایلان ماسک، شاهد جهش بیش‌از ۱۰ میلیونی تعداد کاربران بود و خیلی سریع در فهرست شبکه‌های اجتماعی محبوب کاربران اینترنت جایگاهی برای خود دست‌وپا کرد.

به گزارش تین نیوز، کلاب هاوس ساختار پیچیده‌ای ندارد، اما درباره‌ی نحوه‌ی ثبت‌نام، شیوه‌ی کار با آن و شیوه‌ی مدیریت روم‌ها به توضیحاتی نیاز است؛ در ادامه‌ی این مطلب با زومیت همراه باشید تا بیشتر با این شبکه‌ی اجتماعی تازه‌نفس آشنا شویم.

نصب کلاب هاوس

نخستین گامی که هر کاربر برای استفاده از هر شبکه‌ی اجتماعی برمی‌دارد، ثبت‌نام در آن است. برخلاف سایر سرویس‌های کنونی، پیش‌نیازهای ثبت‌نام در کلاب هاوس تنها به یک شماره تلفن و تنظیم نام کاربری محدود نمی‌شود؛ برای فعالیت در این سرویس از جانب یکی از کاربران کنونی کلاب هاوس دعوت‌نامه داشته باشید.

اپلیکیشن رسمی کلاب هاوس هم‌اکنون تنها برای پلتفرم iOS‌ در دسترس قرار دارد؛ اما نسخه‌های غیررسمی این شبکه‌ی اجتماعی برای اندروید نیز به‌کمک وب‌سرویس‌های کلاب هاوس توسعه یافته است، از سوی دیگر گفته می‌شود که نسخه‌ی رسمی کلاب هاوس برای کاربران اندروید نیز در آینده‌ی نزدیک منتشر خواهد شد.

ثبت نام در کلاب هاوس

شما می‌توانید پیش‌از‌آنکه از دوستی دعوت‌نامه بگیرید، با وارد کردن شماره همراه خود مراحل اولیه‌ی ثبت‌نام در کلاب هاوس را انجام دهید که طی آن، نام کاربری مدنظرتان را تا زمانی‌که کسی شما را دعوت می‌کند، رزرو کنید. طی کردن مراحل اولیه‌ی ثبت‌نام را به هر کاربری توصیه می‌کنیم؛ چراکه همراه‌با اتمام این فرایند، برای کسانی که شما را به‌عنوان مخاطب ذخیره دارند، اعلانی شامل انتظار شما برای دعوت به کلاب هاوس ارسال می‌شود و آن‌ها می‌توانند درصورت تمایل ارسال دعوت‌نامه را برعهده بگیرند.

دعوت کردن کسی به کلاب هاوس به‌هیچ‌وجه پیچیده نیست. به‌صورت پیش‌فرض هرکسی که فعالیتش در کلاب هاوس را شروع می‌کند، سه دعوت‌نامه برای دعوت سه نفر از مخاطبانش از کلاب هاوس دریافت می‌کند که به‌مرور با دعوت افراد بیشتر، این تعداد افزایش می‌یابد. با انتخاب آیکون پاکت‌نامه‌ای که در نوار اپلیکیشن قرار دارد، به لیست مخاطبان دسترسی می‌یابید و می‌توانید فرد دلخواه را به فعالیت در کلاب هاوس دعوت کنید.

دنبال کردن موضوعات موردعلاقه

پس از اتمام مراحل اولیه‌ی ثبت‌نام و دریافت دعوت‌نامه، مرحله‌ی بعدی انتخاب عنوان‌های موردعلاقه‌ی شما برای کمک به الگوریتم کلاب‌‌هاوس برای پیشنهاد اتاق‌های موردعلاقه‌ی شما است.

هنگامی که انتخاب موضوعات به‌اتمام رسید، کلاب هاوس از شما دسترسی به مخاطبانتان را درخواست می‌کند تا افزون‌بر نمایش فهرستی از مخاطبان فعال شما در کلاب هاوس، همراه‌با افراد تأثیرگذار در حوزه‌ها و موضوعات موردعلاقه‌تان، برای ارسال دعوت‌نامه نیز بتوانید مخاطبان دلخواهتان را انتخاق کنید.

پروفایلتان را تکمیل کنید

در کلاب هاوس نیز همانند سایر شبکه‌های اجتماعی، پروفایل از بخش‌های پراهمیت به‌شمار می‌رود که اگر قصد فعالیت جدی در کلاب هاوس را داشته باشید، این اهمیت دوچندان می‌شود.

به‌نظر می‌رسد که کلاب هاوس با رشد سایر شبکه‌های اجتماعی مشکلی ندارد؛ چرا که در همین بخش از شما می‌خواهد درصورت تمایل پروفایل توییتر و اینستاگرامتان را به پروفایل کلاب هاوس لینک کنید، در این حالت بخش قابل توجهی از پروفایل شما نظیر تصویر پروفایل و بیوگرافی به‌صورت خودکار تکمیل می‌شود.

امکان Connect کردن حساب توییتر و اینستاگرام به کلاب‌هاوس

فیلد نوشتن بایوگرافی در کلاب‌هاس

اگر قصد دارید خودتان تک‌تک بخش‌های پروفایلتان را به‌صورت دستی تکمیل کنید، می‌توانید از انتخاب تصویر پروفایل شروع کنید. توجه کنید که انتخاب تصویر پروفایلی که چهره‌ی شما را به‌شکل واضحی نمایش دهد، به افزایش میزان تأثیرگذاری روی سایر کاربران کلاب هاوس کمک شایانی می‌کند؛ چراکه بیشتر کاربران سعی دارند با افراد گوناگون ارتباط بگیرند و این ارتباط‌گیری می‌تواند تا حد زیادی به تصویر پروفایل کاربر مقابل بستگی داشته باشد.

بخش بیوگرافی برای کسانی‌که قصد فعالیت جدی در کلاب هاوس را دارند بسیار مهم است. اگر کسی در یک روم روی پروفایل کلیک کند، تنها بخشی از پروفایل شما شامل عکس پروفایل و سه خط ابتدایی بایوگرافی را می‌بیند و درصورت کشیدن صفحه به بالا می‌تواند پروفایل کامل شما، شامل متن کامل بیوگرافی و نام کاربری شما در سایر شبکه‌های اجتماعی را ببیند؛ این موضوع از اهمیت سه خط ابتدایی بیوگرافی شما در کلاب هاوس خبر می‌دهد که می‌تواند منجر به جذب یا دفع دیگران در نگاه اولیه به پروفایلتان شود.

از روم‌های گفت‌وگو لذت ببرید

بخش اعظم محتوا در کلاب هاوس توسط روم‌های گفت‌وگو (Room) ردوبدل می‌شود. در صفحه‌ی ابتدایی اپلیکیشن (Home Page) روم‌هایی را مشاهده می‌کنید که به‌واسطه‌ی حضور افراد یا موضوعات منتخب شما نمایش داده می‌شوند.

دکمه Explore برای افزودن روم‌های بیشتر به فید کلاب‌هاوس

اگر روم‌های صفحه‌ی خانه‌ی شما راضی‌کننده نیستند، می‌توانید با مراجعه به بخش انتهایی صفحه و کلیک روی دکمه‌ی Explore به تعداد روم‌های پیشنهادی در صفحه‌ی اصلی خودتان اضافه کنید؛ دکمه‌ی ذره‌بین گوشه‌ی بالای صفحه نیز علاوه‌بر امکان جست‌وجو، برای ورود به محیط Explore کاربرد دارد که افزون‌بر نمایش افراد مرتبط به شما برای دنبال کردن، فهرستی از موضوعات را در اختیار شما می‌گذارد تا کلاب هاوس با انتخاب موضوع مدنظرتان، کلاب‌ها و افراد فعال در آن حوزه را نمایش دهد.

چطور از زمان برگزاری روم‌های کلاب هاوس باخبر شویم؟

نوار بالایی نرم‌افزار کلاب‌هاوس شامل پروفایل، دکمه‌ی Activity، دکمه‌ی رویداد پیش‌رو، دکمه‌ی صفحه‌ی دعوت‌نامه‌ها و دکمه‌ی جست‌وجو

در نوار بالایی آیکون تقویمی وجود دارد که در آن جزئیات روم‌هایی به‌چشم می‌خورد که پیش‌از برگزاری زمان‌بندی شده‌اند. شما می‌توانید درصورت تمایل، با انتخاب آیکون زنگوله‌ی کنار هر روم، اعلان زمان شروع آن را فعال کنید تا به‌هیچ‌وجه از روم‌های موردعلاقه‌تان بازنمانید. توجه داشته باشید نوار کوچکی نیز که بالای روم‌های صفحه‌ی اصلی شما قرار دارد، به‌نوعی نسخه‌ی کوچک‌تر شده‌ی همین بخش است.

از فعالیت‌ها باخبر شوید

آیکون زنگوله‌ی نوار بالایی صفحه، شما را به صفحه‌ای موسوم به Activity منتقل می‌کند که به کمک آن می‌توانید از کسانی که اخیرا شما را دنبال کرده‌اند، مخاطبانی که به‌تازگی به کلاب هاوس پیوسته‌اند و شروع روم‌هایی باخبر شوید که اعلانشان را فعال کرده‌اید.

کلاب‌های موردعلاقه‌تان را دنبال کنید

کلاب‌ها در کلاب هاوس گروه‌هایی از افراد هستند که به یک موضوع مشترک علاقه دارند و روم‌های گوناگونی درباره‌ی آن موضوع برگزار می‌کنند. دنبال کردن کلاب‌هایی که به موضوع یا اعضایشان علاقه دارید به شما کمک می‌کند تا روم‌های مناسب‌تری را در صفحه‌ی اصلی خود داشته باشید.

اگر قصد دنبال کردن کلاب یا شخص خاصی را داشتید، می‌توانید آن کلاب یا شخص را از طریق آیکون ذره‌بین گوشه‌ی بالایی صفحه جست‌وجو و درصورت تمایل دنبال کنید.

آموزش استفاده از روم‌های کلاب هاوس

با انتخاب هرکدام از روم‌هایی که عنوان یا اعضایش برای شما جذاب به‌نظر می‌رسد، به‌عنوان یک شنونده وارد آن روم می‌شوید؛ پیش از آن‌که بخواهیم درباره‌ی نحوه‌ی درخواست صحبت کردن در روم‌ها بپردازیم، ابتدا درباره‌ی جزئیات رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری روم‌ها توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

روم‌ها در کلاب هاوس به‌صورت کلی به دو بخش «Speakers» و «Audience» تقسیم می‌شوند که بخش Speaker مربوط به کسانی است که روی Stage روم قرار گرفته‌اند و می‌توانند هرزمان که تمایل داشتند شروع به صحبت کنند. بخش Audience نیز افرادی را دربرمی‌گیرد که درحال‌حاضر صرفا شنونده‌ هستند.

شنونده‌های هر روم در دو دسته به کاربران نمایش داده می‌شوند؛ نخست شنونده‌هایی که توسط دست‌کم یکی از کسانی که روی Stage قرار دارند، دنبال شده باشند و شنونده‌هایی که توسط هیچ‌یک از افرد روی Stage دنبال نمی‌شوند.

اموجی پارتی (

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: زومیت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.