| کد خبر: 229428 |

حذف مرحله نخست دفترچه بیمه سلامت

حذف مرحله نخست دفترچه بیمه سلامت در خوزستان از اول اردیبهشت انجام می شود.

تین نیوز

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: نخستین مرحله از حذف دفترچه‌های بیمه سلامت در خوزستان اول اردیبهشت ۱۴۰۰ با از میان برداشتن ۴۰۰ هزار دفترچه شروع می‌شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، دکتر علی خسروی افزود:این گام با عنوان "حذف نخستین صندوق بیمه سلامت همگانی" شامل دهک‌های اول و دوم و کسانی که تاکنون دفترچه بیمه سلامت همگانی را به صورت رایگان دریافت کرده و از خدمات بیمارستان‌های دولتی استفاده می‌کنند خواهد بود.


وی با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود افزود: خانوارهای مشمول این طرح از این پس نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت برای صدور دفترچه سلامت همگانی ندارند.


مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: بقیه دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی در خوزستان شامل بیش از ۲ میلیون نفر، در این مرحله نیازمند دفترچه درمانی هستند ولی نسخه‌های آنان در همه مطب‌ها به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.


خسروی افزود: از اهداف مهم امسال این سازمان،افزایش کیفیت خدمات درمانی و کاهش کاربرد دفترچه‌های بیمه است زیرا حذف دفترچه موجب شفافیت در خدمات رسانی به بیمه شدگان، کاهش احتمال بروز خطا، کنترل تداخل دارویی و تسریع و تسهیل ارایه می‌شود.

حدود ۲.۴میلیون نفر در خوزستان از خدمات درمانی بیمه سلامت استفاده می‌کنند و حدود ۲.۵میلیون نفر از شهروندان خوزستانی زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.


سازمان تامین اجتماعی از اول اسفندماه ۱۳۹۹ صدور دفترچه درمانی را متوقف کرد و با این اقدام خدمت رسانی به جامعه هدف از طریق اعلام کد ملی امکان پذیر شد.


این طرح هرچند سبب بروز برخی مشکلات در مطب‌ها ، موسسه‌های درمانی و داروخانه‌های بخش خصوصی شد ولی رفته رفته برخی از مشکلات آن برطرف شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.