| کد خبر: 221334 |

اورژانس اجتماعی دامغان از وقوع ۲۴ طلاق جلوگیری کرد

رئیس اداره بهزیستی دامغان گفت: ۲۴ پرونده طلاق ارجاع شده به اورژانس اجتماعی شهرستان دامغان در نیمه نخست امسال به صلح و سازش انجامید.

تین نیوز

رئیس اداره بهزیستی دامغان گفت: ۲۴ پرونده طلاق ارجاع شده به اورژانس اجتماعی شهرستان دامغان در نیمه نخست امسال به صلح و سازش انجامید.

به گزارش تین نیوز از سمنان ، محمود زحمتکش گفت : در ۶ ماه نخست امسال ۱۶۰ پرونده طلاق توافقی به اورژانس اجتماعی دامغان ارجاع شد که ۱۵ درصد آن منجر به سازش شد.

وی ادامه داد: مرکز اورژانس اجتماعی دامغان با انجام مداخله در بحران طلاق با دفتر کاهش طلاق به دنبال از بین بردن و یا کاهش این مشکل اجتماعی است. 

زحمتکش اضافه کرد: باتوجه به برقراری ارتباط مردم با سامانه ۱۲۳ استانی، در ۶ ماهه نخست امسال ۸۱ تماس عملیاتی به خط سیار دامغان ارسال شد. 

وی اظهار داشت: بیشترین تماس‌های عملیاتی ارجاع شده به اورژانس اجتماعی دامغان مربوط به کودک آزاری از نوع غفلت است. 

زحمتکش بیان کرد: از بین تماس‌های عملیاتی امسال تاکنون با هدف انجام مداخله و رفع مشکلات خانوادگی یا اجتماعی این حوزه، هشت پرونده در اورژانس اجتماعی دامغان تشکیل شده است. 

وی خاطر نشان کرد: در این مرکز ۶ کارشناس در زمینه کودک آزاری، همسر آزاری، خودکشی، معلول آزاری، سالمند آزاری، زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی و یا در معرض آسیب، اختلال هویتی جنسی، رسیدگی به وضعیت کودکان خیابانی و ساماندهی کودکان فعالیت و به جامعه هدف خدمات ارائه می‌کنند. 

زحمتکش گفت: اورژانس اجتماعی از مرکزهای وابسته به اداره بهزیستی است که بودجه این مرکز از قسمت معاونت امور اجتماعی تامین می‌شود و هدف از ایجاد این مراکز، رفع مشکلات اجتماعی به صورت تخصصی است. 

وی افزود: فرهنگ استفاده از این مرکز در جامعه نهادینه شده است که در کنار شناسایی افراد آسیب دیده، بسیاری از افراد با مراجعه شخصی و یا معرفی اشخاص، این مرکز را در رفع مشکلات یاری می‌کنند. 

رییس اداره بهزیستی شهرستان دامغان بیان کرد: ارائه خدمات اجتماعی در این مرکزها محدود به مکان و زمان نیست و کاهش دیوان سالاری اداری، تجمیع خدمات و هماهنگی بین کلیه واحد های مربوطه از دیگر اهداف این مراکز است.

مرکز اورژانس اجتماعی دامغان دارای یک خودرو اورژانس و هشت نیروی تخصصی است که در خیابان شهید فلاحی قرار دارد.

در اسفندماه سال گذشته، پایگاه خدمات اورژانس اجتماعی دامغان با خدمات متعددی از قبیل شناسایی آسیب‌ها، مشاوره، پیشگیری و درمان، رصد آسیب‌های اجتماعی در محله‌های کم برخوردار، ارائه کمک‌های مالی به افراد آسیب‌دیده و زنان بدسرپرست و بی سرپرست راه‌اندازی شده است. 

سه هزار و ۲۳۸ خانوار دامغانی از مددجویان بهزیستی این شهرستان هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.