| کد خبر: 221329 |

۲.۱ هزار میلیارد ریال برای تجهیز کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای اختصاص یافت

رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز کارگاه‌های این دانشگاه درنظر گرفته شد که اکنون بیش از ۸۰درصد آن اختصاص یافته است.

تین نیوز

رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز کارگاه‌های این دانشگاه درنظر گرفته شد که اکنون بیش از ۸۰درصد آن اختصاص یافته است.

به گزارش تین نیوز از سمنان ، ابراهیم صالحی عمران در سالن اجتماعات دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان ابراز داشت: سه هزار و ۶۰۰ کارگاه در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور فعال است و تجهیز و به روزرسانی کارگاه‌ها همواره در اولویت کاری این دانشگاه است.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای به روز رسانی و تقویت تجهیزات کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور لازم است.

وی بیان کرد: متناسب با پیشرفت علم و تکنولوژی کارگاه‌ها نیاز به بروز رسانی دارد  و استفاده از ظرفیت صنایع در بخش تجهیز کارگاه‌ها می‌تواند کمک کننده باشد.

صالحی عمران با بیان اینکه دانشگاه‌های فنی و حرفه آمادگی امضای تفاهم‌نامه و تقویت همکاری با صنایع را دارد، خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی می‌توانند نام تجاری واحد صنعتی خود را بر روی دستگاه‌هایی که در اختیار کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای قرار می دهند نصب کنند تا تبلیغی برای کارشان باشد و هم از نیروی آموزش دیده و تخصصی مراکز برای ارتقای کار خود استفاده کند.

وی اضافه کرد: ۲۰۰ هزار دانشجو در ۱۷۶ دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند و ۸۰ درصد دانشجویان در رشته‌های کاردانی و ۲۰ درصد در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: رسالت این دانشگاه تربیت نیروی کار با علم و مهارت است و برای تحقق این راهبرد ارتباط تنگاتنگی بین دانشگاه و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سراسر کشور وجود دارد.

صالحی عمران با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به چهار صورت دانشجو می‌پذیرد، افزود: دانشجویان این دانشگاه در یکی از چهار شاخه اصلی شامل کاردانی ناپیوسته و پیوسته و همچنین کارشناسی ناپیوسته و پیوسته درس می‌خوانند که البته تاکید بر روی کاردانی ناپیوسته با ۹۰ رشته مختلف در سطح کشور است.

وی افزود:  ۶۰۰ کد رشته محل در ۲ سال گذشته برای تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و در استان سمنان نیز ۱۰ کد رشته محل جدید ایجاد شد که با استقبال خوب متقاضیان رو به رو شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در شرایط کرونایی آموزش در این دانشگاه  به صورت مجازی دنبال می‌شود و هیچ نگرانی در ارایه آموزش‌ها وجود ندارد.

دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان سمنان چهار هزار دانشجو دارد و ۶۳ درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه مشغول به کار هستند.

رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای به منظور بازدید از مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان یک روزه به این استان سفر کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.