| کد خبر: 195386 |

طرح و زوج فرد در تبریز از ۱۵ مهر اجرایی می‌شود/ متروی تبریز همچنان در ایستگاه وعده افتتاح

فرماندار تبریز گفت: طرح زوج و فرد در هسته مرکزی نیز یکی دیگر از برنامه‌های سال‌جاری است که به خاطر ترافیک بالا مصوب شده است و هم‌اکنون و به صورت ارشادی تا ۱۵ مهر اجرا می‌شود.

تین نیوز

فرماندار تبریز گفت: طرح زوج و فرد در هسته مرکزی نیز یکی دیگر از برنامه‌های سال‌جاری است که به خاطر ترافیک بالا مصوب شده است و هم‌اکنون و به صورت ارشادی تا ۱۵ مهر اجرا می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تبریز جوان، بهروز مهدوی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: در سال ۱۳۶۰ و چنین روزی شهیدان رجایی و باهنر به دست منافقان کوردل ترور شده و به درجه شهادت نائل شدند.

وی افزود: شهید رجایی و باهنر بنابه فرمایش امام راحل الگوی علم، تقوا،ساده‌زیستی و پاکدستی بوده و از این‌رو شهادت آنها به عنوان هفته دولت (هفته خدمت و خدمتگزاری) نامگذاری شده است. 

فرماندار تبریز بیان کرد: امام راحل فرموده‌اند که رجایی و باهنر شهیدی هستند که در جبهه‌ها علیه قدرت فاسق همرزم بودند. 

نصف جمعیت آذربایجان‌شرقی در تبریز ساکن هستند

وی ادامه داد: شهرستان تبریز پنج درصد مساحت کل استان و ۴۶ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود و به طوریکه از مجموعه ۴ میلیون جمعیت آذربایجان‌شرقی تقریبا نصف جمعیت در تبریز هستند. 

مهدوی خاطرنشان کرد: شهرستان تبریز از نعمت، برق، گاز و مخابرات برخوردار است که فقط ۳ روستای زیر ۲۰ خانوار از نعمت گاز بی‌بهره هستند. 

وی متذکر شد: ۷۸۹ پروژه به مناسبت هفته دولت افتتاح شد که بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار بود که سهم تبریز از این پروژه‌ها، حدودا ۲۲۸ پروژه بود که افتتاح و کلنگ‌زنی شد. 

فرماندار تبریز یادآور شد: در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان، شاهد بهره‌برداری از تولید بنزین یورو ۵(برای حفظ محیط زیست) با ۵ هزار میلیارد تومان بودیم که این نوع بنزین از نظر استاندارد جهانی در سطح بالایی است.  

مهدوی اضافه کرد: در مجموع و در بخش‌های مختلف اعم از جهاد، راه، بهسازی و آسفالت روستایی شاهد افتتاح ۲۲۸ پروژه بودیم که الحمدالله به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد عمران و آبادانی روزافزون هستیم. 

وی ابراز کرد: برای اتمام خط یک قطار شهری ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شد و همچنین پروژه‌هایی از قبیل بزرگراه سهند به تبریز و قطار تبریز به میانه تا بستان‌آباد پیگیری‌های لازم انجام گرفته و تا پایان سال افتتاح خواهد شد. 

فرماندار تبریز، اقدامات در خصوص لایروبی و مسیرگشایی سیلاب در تبریز مورد اشاره قرار داد و گفت:  تقریبا کارهای خوبی انجام گرفته است چراکه سیل‌های اخیر می‌توانست حادثه‌ساز شود ولی اقدامات انجام گرفته مانع خرابی و خسارت شد.  

وی ادامه داد: ساماندهی و بازسازی و بازار به خصوص سرای دو درب در اولویت قرار گرفت و اکنون تعمیر و بازسازی شده و خسارت افراد خسارت‌دیدگان که مغازه خود را بیمه کرده بودند نیز در اسرع وقت پرداخت شد. 

مهدوی در ادامه سخنان خود متذکر شد: از بازاریان می‌خواهیم تا مغازه‌های خود را حتما بیمه کنند.

وی همچنین به معضل نخاله‌ها در تبریز اشاره‌ای کرده و گفت: ۴ نقطه برای نخاله‌گاه تعیین شده تا زباله‌ها و پسماندها دیگر به رودخانه‌ها ریخته نشود.  

فرماندار تبریز یادآور شد: طرح زوج و فرد در هسته مرکزی نیز یکی دیگر از برنامه‌های سال‌جاری است که به خاطر ترافیک بالا مصوب شده است و هم‌اکنون و به صورت ارشادی تا ۱۵ مهر اجرا می‌شود ولی از آن تاریخ به بعد به صورت رسمی در هسته مرکزی این طرح  اجرایی شده و دوربین‌های شماره‌زن نیز برای این خصوص نصب شده است. 

وی بیان کرد: اخیراً شاهد مشکل قطعی آب در تبریز بودیم که برای این منظور در هفته دولت ۳۲ میلیارد تومان پروژه در بخش آب و فاضلاب افتتاح شد ولی همچنان در کنار افتتاح پروژه‌ها، موضوع الگوی مصرف اهمیت زیادی دارد. 

مهدوی تاکید کرد: امنیت شهرستان تبریز از نظر شاخصه‌های امنیتی در سطح بالایی است که بخش عظیم آن به خود مردم برمی‌گردد و بخشی نیز به زحمات نیروهای انتظامی و امنیت بازمی‌گردد. 

وی با بیان اینکه امید است تا میز خدمت‌های برگزار شده و موفقیت‌آمیز باشد تا مشکلات مردم حل شود،گفت: ما هیچ فاصله‌ای حس نمی‌کنیم و برای شنیدن حرف مردم به روستا و شهرهای زیادی می‌رویم. 

هیچ فرد و گروه و شخصی حق ندارد تا از امکانات دولتی برای تبلیغ استفاده کند

فرماندار تبریز تذکر داد: انتخابات در دوم اسفند ماه برگزار می‌شود که همه ما در این خصوص وظیفه رعایت قانون را داریم و با توجه به اینکه وزارت کشور تنها دستگاه مجری انتخابات است از این‌رو با همراهی هیات‌های نظارت این انتخابات را در فضای امن و سالم و رقابتی برگزار خواهیم کرد. 

وی اضافه کرد: افرادی که تمایل دارند تا در انتخابات شرکت کنند، باید به یاد داشته باشیم که ما مُرّ قانون را رعایت خواهیم کرد به طوریکه روز ثبت‌نام و تبلیغات به صورت دقیق مشخص شده است و اگر ۷ روز تبلیغات کم است، باید به قانون مراجعه شود  چراکه ۷ روز را قانون انتخاب کرده است. 

مهدوی در ادامه افزود: هیچ فرد،گروه یا شخصی حق ندارد تا از امکانات دولتی برای تبلیغ استفاده کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهروند تبریزی 0 0

    طرح زوج و فرد در تبریز فاقد کارایی است . اول طرح موسوم به LEZ را بطور جدی اجرا کنید و بعد سراغ طرح دیگر بروید