| کد خبر: 192642 |

درآمد ۶۱۷ میلیارد دلاری چین از تجارت جاده ابریشم جدید

تجارت چین با کشور‌های عضو جاده ابریشم (یک کمربند و یک جاده) در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۹ به ۶۱۷.۵ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش نشان می‌هد.

تین نیوز

تجارت چین با کشور‌های عضو جاده ابریشم (یک کمربند و یک جاده) در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۹ به ۶۱۷.۵ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش نشان می‌هد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، در این مدت صادرات و واردات با روسیه ۱۱.۵ درصد، عربستان ۳۴ درصد و مصر ۱۱ درصد افزایش یافته است.

این گزارش حاکی است در شش ماهه اول سال ۲۰۱۹ چین با ۱۸ کشوری که در مسیر جاده ابریشم قرار دارند، قرارداد امضا کرد که حجم تجارت دو جانبه بین چین و کشور‌های عربی در این مدت به ۲۴۴.۳ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش یافته است.

"Liu Kun" وزیر دارایی چین در این زمینه اعلام کرد: این کشور استراتژی خود را پیرامون گسترش جاده ابریشم جدید بر اساس اتحاد با اروپا و آسیا قرار داده و از تجارت با آنها استقبال می‌کند.

به گفته وی بانک سرمایه گذاری و زیرساختی آسیا در چین (AIIB)  که سعی می‌کند همسو با سیاست‌های یک کمربند یک جاده حرکت کند از ابتدای ژانویه ۲۰۱۶ تا کنون به ۴۵ پروژه وامی به ارزش ۸.۵ میلیارد دلار در ۱۸ کشور عضو کمپین جاده ابریشم اختصاص داده که این سرمایه گذاری‌ها به اتصال و توسعه کشور‌های آسیایی در مسیر این جاده کمک زیادی کرده است.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.