| کد خبر: 174291 |

◄ در روز آتش‌نشانی؛ مهم‌ترین خواسته آتش‌نشانان چیست؟

مهم‌ترین خواست آتش‌نشانان مشارکت بیش‌تر مردم در موضوع ایمنی شهر و حضور در کلاس‌های آموزشی است.

تین نیوز

29 هفتم مهرماه در تقویم ایرانی، روز گرامیداشت «آتش‌نشان»، نام گرفته است. در این روز از فداکاران این عرصه قدردانی شده و از قربانی‌های حوادث آتش‌نشانی تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، امروز نیز در کشور ما و در تهران به همین مناسبت آئین‌ بزرگداشت آتش‌نشانان فداکار در حال برگزاری است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با اشاره به لزوم رعایت موارد ایمنی در زندگی روزانه و ساخت و سازها گفت: مهم‌ترین خواست ما آتش‌نشانان مشارکت بیش‌تر مردم در موضوع ایمنی شهر و حضور در کلاس‌های آموزشی است.

سیدجواد ملکی با اشاره به برگزای مستمر کلاس‌های آموزشی از سوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، یادآور شد: باید فرهنگ ایمنی مردم بالا رود. تامین ایمنی کلان‌شهر تهران کار بسیار سختی است و نباید از یک سازمان و ارگان خاص انتظار داشت تا به تنهائی ایمنی شهر را عهده‌دار باشد. همه مردم باید در تامین ایمنی در شهر مشارکت فعال داشته باشند.

وی به موضوع ازدحام مردم در اطراف محل حادثه به عنوان یک معضل پرداخت و افزود: ترافیک حاصل حضور مردم در حاشیه محل بروز سوانح همیشه یکی از مشکلاتی است که مانع از خدمات‌رسانی به موقع بوده است. بنابراین از از عموم مردم درخواست می‌شود تا اخطارهای ماموران ما را در این زمینه جدی بگیرند.

وی یکی از دل‌نگرانی‌های بزرگ ماموران آتش‌نشان را عدم توجه برخی افراد به ضرورت سرعت امدادرسانی دانست و ابراز داشت: بخش ناراحت‌کننده آنجا است که ماموران به این نتیجه برسند که می‌توانستند از بروز سانحه جلوگیری کنند اگر، زودتر به محل می‌رسیدند. این موضوع دل همکاران ما را به درد می‌آورد.

ملکی به موضوع معیشت کارکنان سازمان آتش‌نشانی اشاره داشت و گفت: شاید 6 ماه پیش حقوق دریافتی آن‌ها کفاف زندگی آتش‌نشانان را می‌داد. اما امروز در شرایط فعلی اقتصادی این موضوع نیاز به بازنگری دارد. مشاغل سخت باید در کشور ما بیش‌تر مورد توجه قرار  بگیرد.

به گفته وی، کمبود تجهیزات خاصی در سازمان آتش‌نشانی به منظور امدادرسانی وجود ندارد و کمتر کشوری به این میزان از وسایل دست پیدا کرده‌اند. امروز 6 دستگاه نردبام به طول 64 متر رونمائی شد و قرار است تا ظرف چند ماه اینده 15 دستگاه دیگر نیز خریداری شده و به تجهیزات موجود اضافه شود. به لحاظ تجهیزات وضعیت قابل قبولی در سازمان اتش نشانی حاکم است.

ملکی با بیان اینکه مشکلات بیشتری نسبت به تجهیزات در سازمان وجود دارد، تصریح کرد: نبود همکاری میان مردم و ماموران آتش‌نشانی و فرهنگ همراهی با آتش‌نشانان بیش از هر چیز ماموران خدوم این سازمان را رنج می‌دهد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به این موضوع نیز پرداخت که، ما طرح 999 یا طرح ایمن‌سازی این تعداد ساختمان ناایمن در تهران  را در دست داریم که در حال آموزش به مالکان در ایمن‌سازی ساختمان آن‌ها هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.