| کد خبر: 133567 |

دورنمای آزادسازی سهام عدالت

اجرای طرح ساماندهی سهام عدالت در پایان دوره ده ساله اجرای این طرح بسیار ضروری بود‌.

تین نیوز

اجرای طرح ساماندهی سهام عدالت در پایان دوره ده ساله اجرای این طرح بسیار ضروری بود‌.

 

خانی گفت: در طول دوره ده ساله اجرای طرح توزیع سهام عدالت و از سال ۱۳۸۴ تا‌کنون به دلیل سپری شدن یک دوره طولانی برای ثبت نام مردم، ابهامات زیادی در کشور برای تمامی افراد پیرامون ابعاد مختلف طرح توزیع سهام عدالت وجود داشت و سازمان خصوصی‌سازی و دولت همواره با سوالات علاقه‌مندان راجع به نتیجه سهامداری خود در این طرح روبه‌رو بودند و درعین حال مشمولان انبوهی از ابهامات و پرسش‌ها را مطرح می‌کردند، لذا ضرورت داشت به این ابهامات پاسخ قطعی داده شود.

 

بنابر‌این اجرای پروژه ساماندهی سهام عدالت در قالب یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ تعریف و ابلاغ شد و این سازمان هم با حساسیت و دقت کامل و به نحو مطلوبی ساماندهی طرح را اجرا کرد به نحوی که با گذشت حدود یک سال از اجرای پروژه ساماندهی سهام عدالت نه تنها عمده ابهامات فراوان مشمولان پاسخ داده شده و تعیین تکلیف پرسش‌های زیادی صورت پذیرفته بلکه با اعتماد قابل تحسینی مشمولان عزیز به این سازمان و استقبال مثال‌زدنی آنان در همکاری با سامانه تعاملی سهام عدالت، دورنمای روشنی هم برای مرحله نهایی این طرح و آزاد‌سازی سهام عدالت فراهم شده است.

 

وی همچنین اظهار داشت: با راه‌اندازی سامانه سهام عدالت و گردآوری و به روز‌رسانی اطلاعات هویتی و شبا بانکی بخش اعظمی از مشمولان، هم‌اکنون سازمان خصوصی‌سازی نه تنها آمادگی توزیع سود در سال‌جاری را به دست آورده بلکه در صورت دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح قانونی، امکان ورود به بورس دارایی‌های مشمولان در قالب صندوق‌های بورسی هم فراهم است که امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد آزادسازی و معامله سهام عدالت در بورس هم باشیم.

 

وی در خاتمه عنوان کرد: از تمامی مشمولان سهام عدالت درخواست می‌شود در مورد سوالات یا ابهامات خود راجع به سهام عدالت به سامانه‌های ارتباطی سازمان خصوصی‌سازی شامل سامانه سهام عدالت و پایگاه خبری این سامانه و تلفن پاسخگویی سهام عدالت به شماره ۸۳۳۳۸ و یا اعلام مراجع رسمی توجه کنند و به هیچ عنوان به شایعات یا مطالبی که هر‌از‌گاه با هدف گمراهی و سودجویی از مشمولان توسط برخی افراد با هدف سوء‌استفاده‌های مختلف مطرح می‌شود توجه نکنند. افزون بر این، سود سهام عدالت به صورت انفرادی به حساب شخص سهامدار واریز می‌شود، لذا برای هر نفر از اعضای خانوار باید یک شماره شبا که به نام شخص مشمول باشد در سامانه ثبت شود.

 

برای اخذ شماره شبا بانکی ضرورتی به افتتاح حساب جدید در بانک‌ها نیست و حساب‌های بانکی قبلی و موجود نیز امکان دریافت شماره شبا دارند. شبا بانکی متعلق به یک حساب بانکی مسدود مورد قبول واقع نخواهد شد. چنانچه مدت زیادی است که از وضعیت مسدودی یا فعال بودن حساب خود بی‌اطلاع هستید، لازم است قبل از کار با سامانه، وضعیت حساب را از بانک سوال کنید. شماره شبا متعلق به حساب مشترک اشخاص مورد تایید سامانه قرار نخواهد گرفت. شماره شبا حساب بانکی اشخاص حقوقی در سامانه سهام عدالت با تایید مواجه نخواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.