| کد خبر: 132506 |

مقایسه آرای روحانی و رئیسی در 4 کشور

بخشی از جزئیات آماری انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم منتشر شد؛ آماری که از آرای 12 برابری حسن روحانی نسبت به آرای سیدابراهیم رئیسی در مجموع آرای اخذ شده از 4 حوزه اخذ رای در خارج از کشور اشاره دارد.

تین نیوز

بخشی از جزئیات آماری انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم منتشر شد؛ آماری که از آرای 12 برابری حسن روحانی نسبت به آرای سیدابراهیم رئیسی در مجموع آرای اخذ شده از 4 حوزه اخذ رای در خارج از کشور اشاره دارد.

 

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، براساس آمار منتشر شده از آرای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در حوزه‌های اخذ رای در کشورهای بریتانیا، امارات، گرجستان و آفریقای جنوبی، حسن روحانی با کسب 20 هزار و 408 رای در مقابل یک هزار و 656 رای ابراهیم رئیسی، توانست در رتبه نخست نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری بایستد. اعداد و ارقام منتشر شده درباره آرای نامزدها در بریتانیا، نشان می‌دهد حسن روحانی با کسب 9472 رای توانست 2/ 94 درصد آرای ایرانیان مقیم بریتانیا را به خود اختصاص دهد و در مقابل سیدابراهیم رئیسی، با کسب 530 رای ایرانیان مقیم بریتانیا، 27/ 5 درصد آرای این کشور را به خود اختصاص داد. همچنین بر اساس آرای اخذ شده در شعب دبی و امارت‌های شمالی، 1/ 89 درصد از رای‌دهندگان به حسن روحانی و 9/ 9درصد به سید‌ابراهیم رئیسی رای دادند. آمار آرای ماخوذه از حوزه آفریقای جنوبی نیز حاکی از کسب 91 درصد آرا از سوی حسن روحانی و 4/ 7 درصد آرا توسط ابراهیم رئیسی است. از سوی دیگر، این آمار نشان می‌دهد حسن روحانی در حوزه گرجستان 9/ 92 درصد آرا را به‌دست آورد و توانست در این حوزه انتخابیه نیز از ابراهیم رئیسی که 2/ 6 درصد آرا را کسب کرده بود، پیشی گیرد. همچنین در جدول‌های این گزارش، علاوه‌بر جزئیات آمار آرای ایرانیان مقیم 4 کشور که به آن اشاره شد، درصد آرای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم در استان تهران به تفکیک شهرستان‌های این استان نیز ارائه شده است.

 

1102418_318792b7-ee78-43db-9b51-2b2f1b566952


 

 

 

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.