| کد خبر: 129007 |

◄ سومین سال اجرای طرح کرامت رضوی با قطارهای رجا

تین نیوز

اولین گروه بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۳۹۶، در قالب «طرح کرامت رضوی» با قطار رجا به مشهد مقدس سفر کردند.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ مراسم بدرقه کاروان زیارتی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی به بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) در سالن ایستگاه بین‌الملل راه‌آهن تهران و با حضور مسئولان سازمان تأمین اجتماعی و شرکت رجا برگزار شد.

 

در این مراسم علی‌اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی کشوراظهار داشت: قبل از همه لازم است از مدیرعامل شرکت رجا و همکاران این بخش که در سومین سال اجرای طرح کرامت رضوی همکاری‌های بسیار خوبی داشته‌اند تشکر کنیم. از سال 94 که این طرح شروع شده افزون بر 50 هزار نفر را به صورت رایگان به مشهد اعزام شده است. امسال هم طبق پیش‌بینی‌ها قصد داریم 40 هزار نفر را به مشهد اعزام کنیم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در مصوبه‌ای که شب گذشته در هیئت دولت به تصویب رسید، افزایش حقوق مصوب شورای عالی کار که همان 14 و نیم درصد بود به تصویب رسید و ماده 96 به هیئت‌وزیران رفت. اتفاق خوبی که هیئت دولت در مورد آن تصمیم گرفت این بود که در خصوص حداقل حقوق کسانی که کل دریافتی آن‌ها به 1 میلیون و 100 هزار تومان نرسد کل دریافتی وی تا 1 میلیون و 100 هزار تومان افزایش خواهد یافت. با این تصویب چیزی حدود 22 درصد افزایش حقوق را برای کسانی که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند در نظر گرفته‌شده است.

 

این مراسم هم‌زمان با ایام شعبانیه در ۳۱ استان کشور و افتتاح چندین طرح بیمارستانی در چند استان با پیام رئیس‌جمهوری، از طریق ویدئو کنفرانس و به صورت زنده از حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تأمین اجتماعی رئیس‌جمهوری را همراهی می‌کردند.

 

براساس این طرح و برنامه ریزی صورت گرفته ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در قالب طرح کرامت رضوی و با قطارهای شرکت رجا در سال جاری برای زیارت حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) به مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

 

اعزام بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی به مشهد مقدس و اجرای طرح کرامت رضوی از برنامه‌های فرهنگی خوب و موفق سازمان تأمین اجتماعی است که برای سومین سال متوالی و با همکاری شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا انجام می‌شود.

 

سازمان تأمین اجتماعی از زمان استقرار دولت تدبیر و امید با اجرای طرح کرامت رضوی هر سال تعدادی از بازنشستگان را با رعایت اولویت بازنشستگانی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند و افرادی که تاکنون موفق به زیارت بارگاه نورانی امام هشتم (ع) نشده‌اند، به مشهد مقدس اعزام می‌کند. در این رابطه طی سال گذشته ۲۸ هزار نفر به این سفر معنوی مشرف شده‌اند و مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و افزایش ظرفیت‌ها، طی سال جاری ۴۰ هزار نفر دیگر از این عزیزان اعزام می‌شوند. اولین کاروان زیارتی مشهد مقدس نیز با حضور ۱۵۰ نفر از بازنشستگان عزیز سازمان هم‌زمان با روز کارگر به زیارت امام رضا (ع) رهسپار می‌شوند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.