| کد خبر: 248818 |

استفاده از تراموا در تهران نیاز به بررسی دارد/ ورود اتوبوس‌ های سه کابین به ایران

استفاده از تراموا در تهران باید به طور ویژه بررسی شود.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران از ورود اتوبوس‌های سه کابین به ایران خبر داد و گفت: همچنین استفاده از تراموا در تهران باید به طور ویژه بررسی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مترو وسیله سنگین و پاکی است که هیچ وسیله حمل و نقل عمومی دیگری جای او را نگرفته است، گفت: میزان جابجایی مسافر در مترو بالا است و به همین دلیل جایگاه بالایی در میان وسایل حمل و نقل عمومی دارد و قابل قیاس با هیچ وسیله عمومی دیگری نیست.

وی افزود: اتوبوس‌ های برقی بدون ریل، با ریل، تک کابین و سه کابین که در حال ورود به ایران هستند از جمله وسایل دیگر حمل و نقل عمومی قابل استفاده خواهند بود و اینکه در چه مسیری و در کدام منطقه اجرا شود باید از لحاظ ترافیکی و مسائل دیگر بررسی شود.

او ادامه داد: در این زمینه تراموا نیز می‌تواند حجم بالایی از مسافر را جابجا کند؛ اما این جابجایی به اندازه مترو نیست و این موضوع باید در نظر گرفته شود که در خیابان‌ هایی که تقاطع‌ های متعدد دارد نمی‌ توان تراموا را اجرا کرد، البته با این حال اجرای تراموا نیاز به بررسی دقیق دارد.

نتایج تردد اتوبوس‌های برقی در تهران مثبت بود

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه نتایج تردد اتوبوس‌های برقی در تهران مثبت بوده، گفت: هنوز امکان شارژ این اتوبوس‌ ها وجود ندارد و اگر این مشکل حل شود می‌ توان در مسیرهای طولانی از این اتوبوس‌ ها استفاده کرد. هر چند که شهرداران اعلام کردند که در ۱۰ سال اخیر اتوبوسی دریافت نکردند و امیدواریم اتفاقی در این راستا رخ دهد.

وی در مورد بسته خرسند سازی کارکنان در شهرداری تهران، گفت: هر اقدامی که امکانات خوبی برای کارکنان فراهم کند در افزایش بازدهی آنها موثر است؛ اما مسئله اصلی آنها مسکن است که باید به آن توجه شود.

کتابخانه‌ شورای شهر در دوره گذشته تعطیل شد

چمران همچنین در سخنان ابتدایی خود در آغاز جلسه شورا ضمن گرامیداشت روز آزادسازی سوسنگرد به بیان خاطراتی از آزادسازی این شهر در دوران دفاع مقدس پرداخت و با اشاره به روز کتابخوانی عنوان کرد: سرانه بالایی در کتابخوانی در کشور وجود ندارد اما برنامه‌ های خوبی پیش بینی شده است که امیدواریم به افزایش سرانه کمک کند.

وی با بیان اینکه در شورای شهر کتابخانه‌ ای وجود داشت که در دوره گذشته تعطیل شد، گفت: ما به این کتابخانه تمام کتاب‌ های اهدایی و کتاب‌ های مرجع را اهدا کرده بودیم که برای اعضا نیز می‌ تواند مفید باشد. به همین دلیل از دوستان خواستیم که نسبت به راه اندازی مجدد این کتابخانه اقدام کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرداد فرهودی 0 0

    جناب آقای چمران بیش از بیست سال است تراموا در کشور ما در حال برسی است خلاصه کی باید تصمیم بگیریم که این مدل حمل ونقل را که همه کشورهای مترقی استفاده می کنند را استفاده کنیم چطور شما به اتوبوس دست دوم راضی هستید اما تراموا نه به نظر من استفاده از اتوبوس باید برسی شود برادر من شما که کارشناس نیستید کارشناس هم ندارید حداقل به تجربه دیگران اعتماد کنید چرا اینقدر با تراموا مشکل دارید من واقعا متوجه نمی شوم