| کد خبر: 228283 |

تذکر به شهردار به دلیل تغییر مسیر اتوبوس ها بدون انجام مطالعات

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به تغییر مسیرهای اتوبوس در خط تجریش‌_ راه آهن، بدون انجام مطالعات لازم، به شهردار تهران تذکر داد.

تین نیوز

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به تغییر مسیرهای اتوبوس در خط تجریش‌_ راه آهن، بدون انجام مطالعات لازم، به شهردار تهران تذکر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در دویست و هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر در تذکر به شهردار تهران گفت: مسئله حمل و نقل عمومی و توسعه آن یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری پنجم بوده است و همواره تلاش شده با رایزنی‌های مختلف تردد مردم در سطح شهر را به وسیله حمل و نقل عمومی برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا تسهیل کنیم.

وی افزود: یکی از مطالبات پایتخت نشینان هم تسهیل در تردد بوده و همزمان با شیوع کرونا اهمیت این مهم دو چندان شده است. از این رو در شرایطی که با تحریم‌های ظالمانه می‌جنگیم باید از حداکثر ظرفیت خود برای انتقال مردم و حفاظت از سلامتی آنان در مقابل ویروس کرونا استفاده کنیم. این در حالی است که متاسفانه با برخی اقدامات و تغییرات بدون مطالعه وضعیت موجود به مخاطره افتاده که موجبات نارضایتی شدید مردم را فراهم ساخته است.

فراهانی تاکید کرد: چندی است که بر اساس گزارشات متعدد شهروندان از تغییرات عجیب در خط بی آر تی تجریش به راه آهن گلایه شده است. روز گذشته با حضور در این خط متوجه شدم که تغییر در مسیر، مردم را به زحمت زیادی انداخته است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اطلاعیه‌ای در ایستگاه‌های اتوبوس نصب شده است که در آن عنوان شده «از روز شنبه مورخ ۲۳ اسفند ماه خط مذکور یعنی بی آر تی تجریش به راه آهن تغییر کرده و مسافرانی که قصد عزیمت به تجریش را دارند می‌بایست در ایستگاه پارک وی پیاده و از اتوبوس‌های گردشی تجریش- پارک وی استفاده کنند. مسافرانی که قصد عزیمت به راه آهن از تجریش را دارند می‌بایست در ایستگاه امانیه پیاده شده و از اتوبوس‌های پارک وی- راه آهن استفاده کنند.»

فراهانی با بیان اینکه با این اقدام چند اتفاق نابهنجار غیرقابل دفاع رخ داده است، افزود: اول آنکه استفاده شهروندان از ظرفیت حمل و نقل عمومی که باعث کاهش زمان رسیدن به مقصد می‌شود توجیهی ندارد. مسافران پس از سوار شدن در ایستگاه تجریش باید در ایستگاه امانیه پیاده شده و سپس منتظر بمانند تا اتوبوس بعدی آنان را به مقصد برساند حال آنکه تجمع جمعیت در این ایستگاه و سوار شدن در اتوبوسی دیگر خود سبب تراکم افراد شده و احتمال انتقال کرونا را شدت می بخشد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر تعداد زیادی اتوبوس در ایستگاه پارک وی بدون استفاده و پارک شده در ساعات پیک جمعیت، وجود دارد و این خود جای تامل دارد.

فراهانی تصریح کرد: در این خصوص و با توجه به اهمیت موضوع، اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی درباره «تغییر مسیرهای اتوبوس بدون انجام مطالعه و لزوم استفاده از حداکثر ظرفیت» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم و انتظار دارم شهرداری تهران بیش از پیش رضایت مردم را در ایام کرونا جلب کند و وضعیت تردد اتوبوس‌های خطوط بی آر تی را به حالت قبل بازگرداند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.