| کد خبر: 182379 |

◄ موضع شهرداری درباره خروج فرودگاه مهرآباد از تهران

تصمیم‌گیری به منظور خروج فرودگاه مهرآباد از تهران نیاز به اتخاذ تدابیر در سطح کلان است و لذا تنها شورا و یا شهرداری نمی‌توانند در این‌باره اظهار نظر کنند.

تین نیوز

آخرین بار اردیبهشت سال 96 بود که سخنگوی شورای شهر چهارم در خصوص جابه‌جایی فرودگاه مهرآباد به دلیل آلودگی صوتی صحبت کرد و پس از آن دیگر خبری در این‌باره منتشر نشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بنا به درخواست برخی از همسایگان این فرودگاه تین‌نیوز، موضوع را پیگیری کرد تا موضوع برای کسانی که در این‌باره سوالاتی دارند شفاف‌سازی شود.

دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در این‌باره، گفت: تصمیم‌گیری به منظور خروج فرودگاه مهرآباد از تهران نیاز به اتخاذ تدابیر در سطح کلان است و لذا تنها شورا و یا شهرداری نمی‌توانند در این‌باره اظهار نظر کنند.

محمدعلی کرونی با اشاره به اینکه خطوط مترو به منظور دسترسی مسافران فرودگاه به حمل‌ونقل عمومی تکمیل وبهره‌برداری شده است، گفت: با توجه به این‌که بحث شبکه مترو فرودگاه مهرآباد تکمیل شده و خط چهار مترو در این مسیر سرویس‌دهی می‌کند و شهرداری نیز هزینه زیادی برای راه‌اندازی خط مترو در این فرودگاه کرده است. مدیریت شهری برای ادامه حضور فرودگاه مهرآباد در شهر با مشکلی روبه‌رو نیست.

وی با بیان اینکه بحث آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت از این رهگذر برای مردم منطقه نیازمند تصمیم جمعی و فرابخشی است، تصریح کرد: جابه‌جایی فرودگاه مهرآباد جدای از مباحث اقتصادی نیاز به تصمیم‌گیری کلان در سطح حکومتی از جمله وزارت راه‌وشهرسازی دارد و شهرداری تهران دراین‌باره به تنهایی تصمیم‌گیر نیست.

دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران به این نکته نیز اشاره کرد که، شهرداری امادگی کامل دارد که در تعامل با وزارت‌راه‌وشهرسازی بهترین تصمیم را که به نفع شهر و شهروندان باشد را اتخاذ کند.

کرونی تاکید کرد: علیرغم این‌که شورای شهر نهاد متولی به شکایات مردمی در خصوص فرودگاه‌ها نیست، اما این آمادگی را داراست که صدای مردم منطقه را به گوش مسئولان فرودگاهی و وزارت راه‌وشهرسازی برساند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.