| کد خبر: 160011 |

◄ حداکثر مبلغ پرداختی برای ورود به محدوده طرح ترافیک جدید

مشاور اجتماعی معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران درباره طرح ترافیک جدید گفت: برای افرادی که پیش‌ازاین برای ورود به طرح سهمیه داشتند، هزینه ورود به محدوده و تردد در طرح افزایش‌یافته و اگر رفتار ترافیکی و آلایندگی خودروی‌شان را کنترل نکنند، این قیمت حدود چهار الی چهار و نیم برابر افزایش پیدا می‌کند.

تین نیوز

 مشاور اجتماعی معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران درباره طرح ترافیک جدید گفت: برای افرادی که پیش‌ازاین برای ورود به طرح سهمیه داشتند، هزینه ورود به محدوده و تردد در طرح افزایش‌یافته و اگر رفتار ترافیکی و آلایندگی خودروی‌شان را کنترل نکنند، این قیمت حدود 4 الی 4.5  برابر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز، علی پیرحسینلو در رابطه با ابهامات موجود در خصوص افزایش قیمت برای ورود به طرح ترافیک گفت: اینکه قیمت برای افراد دارای مجوز روزانه افزایش و برای کسانی که مجوزهای ثابت دارند، کاهش‌یافته است را به‌صراحت تکذیب می‌کنم، آنچه کاهش‌یافته، سهم خودروهای دولتی، ارگانی و سهمیه میزان خودروهای مجاز برای ورود به طرح است که حداقل ۴۰ درصد کاهش‌یافته است، اما میزان سهم مجاز عموم مردم برای ورود به طرح ۱۰۰ درصد شده، یعنی دو برابر افزایش پیداکرده است.

وی در خصوص قیمت تصریح کرد: درباره قیمت هم کاملاً برعکس است، یعنی نه‌تنها قیمت افزایش پیدا نکرده بلکه کاهش نیز یافته است. برای افرادی که پیش‌ازاین برای ورود به طرح سهمیه داشتند، هزینه ورود به محدوده و تردد در طرح افزایش‌یافته و اگر رفتار ترافیکی و آلایندگی خودروی‌شان را کنترل نکنند، این قیمت حدود چهار الی چهار و نیم برابر افزایش پیدا می‌کند.

او بابیان اینکه خودروهای سهمیه‌ای و دولتی در حال حاضر به‌صورت رایگان وارد می‌شوند یا آنکه باید تا هشت هزار تومان برای ورود به طرح پرداخت کنند، افزود: اما در شرایط جدید بسته به میزان تردد در دوران اوج یا غیر اوج ترافیک و همچنین میزان آلایندگی خودروها قیمت ورود به طرح تا ۳۶ هزار تومان افزایش می‌یابد، لذا در کل می‌توان گفت، برای دولتی‌ها و سهمیه‌ای‌ها با افزایش و برای مردم عادی با کاهش قیمت روبه‌رو هستیم.

پیرحسینلو ادامه داد: در حال حاضر مردم عادی برای خرید روزانه باید ۴۰ هزار تومان پرداخت کنند، ولی در طرح جدید به فرض آنکه در صبح یا عصر تردد کنند و معاینه فنی هم نداشته باشند، قیمت حداکثر ۳۶ هزار تومان خواهد بود.

مشاور اجتماعی معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران، در خصوص زمان ارائه طرح در شورای شهر افزود: اکنون در مرحله نهایی تصویب طرح در شورا هستیم، کمیسیون‌های مربوطه نظراتشان را داده‌اند و نکات اصلاحی بعضاً خوبی وجود دارد. فضای عمومی شورا نسبت به طرح مثبت بوده و طرح روز یکشنبه در دستور کار شورا قرار می‌گیرد و اگر نوبت به طرح رسید، بررسی آن آغاز خواهد شد.

پیش از این محمدعلی نجفی شهردار تهران از اجرای طرح ترافیک جدید در فرورین سال 97 خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.