| کد خبر: 139740 |

رئیس کل دادگستری تهران:

منتخبان شوراهای اسلامی شهر از قوانین مطلع باشند

رئیس کل دادگستری استان تهران از منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان خواست تا قوانین مربوط به خود را با دقت مطالعه کنند.

تین نیوز
 
رئیس کل دادگستری استان تهران از منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان خواست تا قوانین مربوط به خود را با دقت مطالعه کنند.

 غلامحسین اسماعیلی در نشست توجیهی منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان تهران گفت: منتخبان شوراهای اسلامی باید قوانین مرتبط با وظایف و همچنین تخلفات مرتبط را مطالعه و به صورت مستمر به آن مراجعه کنند چرا که بی اطلاعی از قانون نمی تواند دلیل عدم اجرای آن باشد.

وی با اشاره به استقلال قوای سه گانه در نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: این قوا باید در کنار حفظ استقلالشان به منظور اجرای وظایف با یکدیگر تعامل و هماهنگی داشته باشند.
اسماعیلی اضافه کرد: قوه قضاییه و شوراهای اسلامی در زمینه خدمات رسانی به مردم برای کاهش آسیب های اجتماعی زمینه های مشترکی برای همکاری دارند.
وی افزود: در زمینه تصمیم گیری نیز در کمیسیون های ماده 99 و 100 هم شورای اسلامی و هم مجموعه قضایی نمایندگانی دارند و باید مشارکت کنند.
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: مجموعه قضایی بر شوراهای اسلامی نظارت دارند و در هیئت تطبیق مصوبات و همچنین هیئت حل اختلاف حضور دارند.
اسماعیلی اضافه کرد: وظیفه ذاتی و مشترک شورای اسلامی شهر و مجموعه قضا، محور قانون است که باید اعضای شورا از ان مطلع باشند و همواره به آن مراجعه کنند.
وی با تبریک دهه کرامت و قرائت حدیثی از امام هشتم گفت: باید حقوق شهروندان رعایت شود .
رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: منتخبان شورا برای رعایت قوانین بهتر است مشاوران حقوقی داشته باشند تا از مسیر قانون برای اجرای وظایفشان استفاده کنند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.