| کد خبر: 268992 |

شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی، انقلابی را رقم خواهد زد | ۱۴۰۳ ؛ سال طلایی مدیریت شهری

نائب رئیس شورای شهر گفت: امیدواریم در حوزه حمل ونقل، آلودگی هوا و محیط زیست اتفاق مناسبی رخ دهد. شهرداری گام های بزرگی برداشته و با توجه به انقلابی که در حوزه حمل ونقل رقم می زند، نیاز دارد حوزه درآمدی خود را تقویت کند.

تین نیوز

نائب رئیس شورای شهر گفت: امیدواریم در حوزه حمل ونقل، آلودگی هوا و محیط زیست اتفاق مناسبی رخ دهد. شهرداری گام های بزرگی برداشته و با توجه به انقلابی که در حوزه حمل ونقل رقم می زند، نیاز دارد حوزه درآمدی خود را تقویت کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران  با اشاره بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران، گفت: دوره ششم مدیریت شهری نشان داد که بودجه معضل نیست چرا که اگر ظرفیت های شهر را خوب ارزیابی کنیم، خواهیم دید ظرفیت های تهران فراتر از آن چیزی است که فکر می کنیم.

او ادامه داد: بودجه همواره یک دغدغه برای شهرداری بوده است چرا که سیستم شهرداری درآمد-هزینه ای است و مسئله درآمد مهم ترین موضوع است که تمام پروژه ها و برنامه ها به آن بستگی دارد. زمان آغاز به کار دوره ششم مدیریت شهری، مدیران دوره پنجم اعلام کردند که در ماه اول کار برای پرداخت حقوق با مشکل مواجه خواهیم بود، ما پیش از این شاهد بودیم با وجود اینکه شهرداری و دستگاه های اجرایی بودجه را کمتر درنظر می گرفتند، دستگاه های ناظر بر آنها همچون مجلس برای دولت و همچنین شورا برای شهرداری به دنبال افزایش بودجه بودند، اما امروز می بینیم که قاعده برعکس شده و شهرداری درخواست بالایی مطرح می کند و شورا به دلیل ملاحظات سعی بر مدیریت و کاهش آن دارد.

سروری افزود: بودجه شهرداری تهران برای سال آینده رشد بالایی داشت و از ۷۵هزار میلیارد تومانی که در سال ۱۴۰۲مصوب کردیم با یک متمم به ۱۰۴هزار میلیارد تومان رسید.

با درآمد بالا از بودجه مصوب عبور کردیم

نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: درخواست بالای بودجه نشان می دهد که شهرداری تهران، ظرفیت های شهر را به خوبی شناسایی کرده و نشان داده که مافوق وعده ای که داده، عمل کرده است؛ به طوری که هر سال روند رو به رشدی را در تحقق بودجه داشتیم. در سال قبل به تعبیری ۱۳۵درصد و به تعبیری دیگر ۱۵۸درصد بودجه شهرداری تهران محقق شد، امسال نیز در نقطه اوج درآمدهای شهرداری - که فصل آخر سال است- شاهد این هستیم که تقریباً از بودجه مصوب عبور کرده ایم.

او تصریح کرد: بودجه سال آینده نیز در هفته های گذشته در شورای شهر به تصویب رسید، همانند سال گذشته اولویت حمل ونقل عمومی را در دست داشت و تنها معادل بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبار برای حمل ونقل اختصاص داده شد، درواقع نزدیک به ۷۳هزار میلیارد تومان بودجه برای سال ۱۴۰۳ این حوزه به تصویب رسید.

حمل و نقل اصلی ترین موضوع بودجه ۱۴۰۳

سروری بیان کرد: بنده با تصویب چنین بودجه ای در حوزه حمل ونقل عمومی، با امید زیاد این نکته را عرض می کنم که سال ۱۴۰۳ یکی از سال های طلایی مدیریت شهری در طول این سال ها خواهد بود چراکه مدیران شهری این دوره به چند وعده خود جامه عمل خواهند پوشاند. درواقع برای سال آینده به صورت مسئله محور، اصلی ترین موضوع مان در بودجه ۱۴۰۳، حوزه حمل ونقل است.

نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: آلودگی هوا و ترافیک دو معضل اصلی شهر تهران است که با توسعه ناوگان برقی این معضل را حل خواهیم کرد و رفته رفته شاهد حرکت به سوی هوای پاک خواهیم بود.۲۵۰۰ اتوبوس برقی با چینی ها قرارداد داشتیم و ۲۰۰۰دستگاه نیز با بخش داخلی قرارداد داریم که به مرور وارد خواهد شد و در گام اول به سمت ۲۰۰هزار موتورسیکلت برقی حرکت می کنیم، سال ۱۴۰۳ سالی پر از موفقیت ها برای مدیریت شهری است.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم در حوزه حمل ونقل، آلودگی هوا و محیط زیست اتفاق مناسبی رخ دهد زیرا از موضوعات اول تهران محسوب می شوند. شهرداری گام های بزرگی برداشته و با توجه به انقلابی که در حوزه حمل ونقل رقم می زند، نیاز دارد حوزه درآمدی خود را تقویت کند؛ به هر شکل امیدواریم سال آینده اتفاقات خوبی از سوی مدیریت شهری برای مردم رقم بخورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.