| کد خبر: 268139 |

◄ ورود ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به تهران تا 6 ماه دیگر

به محض پرداخت منایع اولیه تا ۶ ماه آینده اتوبوس های برقی از طریق گمرک بندرعباس تحویل خواهد شد.

تین نیوز

شهردار تهران گفت: در حوزه حمل و نقل شاهد ورود ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۲ متری برقی، ۱۰ هزار ون برقی و ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی خواهیم بود که تا ۶ ماه آینده اتوبوس ها از طریق  گمرک بندرعباس تحویل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی 15 بهمن در توضیح جزئیات سفر خود  به چین افزود: عدد مجموع تفاهم ها یک میلیارد و۶۷۰ میلیون یورو در بخش حمل و نقل، ۵۷۹ میلیون یورو در زباله سوز و ۴۰۰ میلیون یورو نیز در بخش هوشمندسازی است.

وی عنوان کرد:  ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی، شاسی بلند هستند که برای مسیر فرودگاه و بخش های مشابه استفاده خواهد شد و به محض پرداخت منایع اولیه تا ۶ ماه آینده اتوبوس ها را از طریق  گمرک بندرعباس تحویل خواهند داد.

زاکانی در مورد تعهدات دولت در این قراردادها  گفت: دولت تعهد تامین ۷۹۱ واگن مترو را داده بود که باید تامین مالی آن توسط دولت صورت بگیرد و در این راستا ما با وزارت کشور تفاهم کردیم که ۲۸۰ واگن دیگر نیز به واگن های قبل اضافه شود.

شهردار تهران افزود: این واگن ها به علاوه ۱۱۳ واگن داخلی سازی است که با همکاری جهاد دانشگاهی، شهرداری، مپنا و بخش خصوصی تولید می شود و مقرر شد که ۲۸۰ واگن نیز بر اساس قرارداد اولیه توسعه یابد و با احتساب ۱۱۳ واگن داخلی باید بگویم که اقدامات برای ورود مجموعا ۱۱۸۴ واگن فراهم می شود.

 

وی گفت: در این سفر همچنین  سه جلسه با چینی ها برای تراموا برگزار کردیم چراکه شورای عالی ترافیک برای چهار خط۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ و دو خط سریع السیر از شمال غرب به جنوب شرق و از شمال شرق به جنوب غرب و همچنین دو خط تراموا، دو خط بی آرتی و یک خط اتوبوس، تکالیفی را مشخص کرده که پیگیر آن هستیم و در این سفر  «تراموای چرخ لاستیکی» مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این سفر احداث خط ۸، ۹ و۱۱ و تونل شهید متوسلیان با رقم ۳.۵ تا ۴ میلیارد یورو نیز مورد بررسی قرار گرفت و این در حالی است که  سه شرکت ایرانی توانمند که مورد اعتماد شهرداری چین  در ساخت و ساز مترو  بودند، انتخاب شدند، ادامه داد: تفاهم سه جانبه ای منعقد شد تا این چهار مورد آغاز شود و البته دقت داشته باشید که پیش پرداخت نمی دهیم و بعد از پنج درصد پیشرفت فیزیکی، تهاتر ملک صورت می گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 1 0

    لطفا تاریخ 23 مرداد 1403 را یادداشت فرمائید