| کد خبر: 24466 |

معاون وزیر راه عنوان کرد:

◄ لزوم برنامه‌ریزی برای جلوگیری از ایجاد سکونتگاه‌های حاشیه‌ای جدید

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: در این کره خاکی افراد با هر موقعیت فرهنگی طالب وضعیت رفاهی و اشتغال مطلوب هستند. 

به گزارش تین نیوز، محمد پژمان در مراسم بزرگداشت روز جهانی اسکان بشر با بیان اینکه امروز بالغ بر 6 درصد جمعیت جهان در شهرها ساکن هستند، اظهار داشت: مهمترین مرکز فعالیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و به طور کلی همه فعالیتهای مورد نیاز جوامع بشری به شکل عمده در شهر ها صورت می گیرد.

وی افزود: انسانها درسراسر کره خاکی با هر وضعیت فرهنگی، اقتصادی وعلمی همه طالب این هستند که وضعیت اشتغال، معیشت و رفاه بهتر داشته باشند. وقتی دو مطلب یاد شده در کنار یکدیگر قرار داده شوند، مشاهده می شود که  یک رفتار منطقی شکل می گیرد و افرادی که خواهان بهبود وضعیت خود هستند در پی محلی خواهند بود که امکان تحقق این خواستهای منطقی برای آنان مهیا شود و بهترین مکان برای این منظور شهر های بزرگ هستند.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: اگر امروز ما موفق به ایجاد شرایط مطلوب در محل زندگی مردم نشده ایم، باید پدیده مهاجرت را نیز بپذیریم بطوریکه طی چهاردهه گذشته نسبت 30 درصد شهرنشین و 70 درصد روستانشین، به نسبت بالغ بر 72 درصد شهرنشین و 28 درصد روستانشین تغییر یافته است.

وی در افزود: اگر ما امروز شاهد هستیم که حدود 10میلیون نفر در بافت های فرسوده زندگی می کنند و یا به عبارتی 2/8 دهم میلیون نفر در 2/6 دهم سکونت گاههای غیر رسمی بسر می برند دلیل آنست که ما برای این خواست و رفتار منطقی مردم چاره ای نیندیشیدیم.

پژمان تصریح کرد: باید تلاش شود تا با برنامه ریزی مناسب انتظارات مردم را جامه عمل بپوشیم تا از ایجاد سکونت گاههای حاشیه ای جدید به این وسیله جلوگیری شود واین امر نشانگر آنست که چون ما نتوانستیم آنها را توانمند کنیم ناچار خود مردم دست به اقدام زده اند اما باید تلاش شود تا بخش کالبدی این مناطق بهبود یابد.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.