| کد خبر: 201994 |

هراقدامی به توسعه فقر بیانجامد، مذموم خواهد بود

​شهردار تهران با بیان اینکه یکی از عارضه‌های کلانشهرها و شهرهای بزرگ این است که مشکلات‌شان به اندازه جمعیت و وسعت‌شان بزرگ می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم مشکلات بیش از این نشود، هر اقدامی به توسعه فقر بیانجامد مذموم خواهد بود.

تین نیوز

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از عارضه‌های کلانشهرها و شهرهای بزرگ این است که مشکلات‌شان به اندازه جمعیت و وسعت‌شان بزرگ می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم مشکلات بیش از این نشود، هر اقدامی به توسعه فقر بیانجامد مذموم خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در آیین افتتاح رسمی شیرخوارگاه شبیر با بیان اینکه کار خیر بخشی از فرهنگ و باورهای ماست، گفت: طبیعتا یکی از عارضه‌های کلانشهرها و شهرهای بزرگ این است که مشکلات‌شان به اندازه جمعیت و وسعت‌شان بزرگ می‌شود و باید برای آن چاره اندیشی کرد. از این حیث آلودگی هوا، ترافیک، حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی اجتناب ناپذیر و گریزناپذیر است.

وی افزود: باید تلاش کنیم مشکلات بیش از این نشود، هراقدامی به توسعه فقر بیانجامد، مذموم خواهد بود. برای حل این معضل راهی جز این نیست که همه تلاش کنیم تا قدری این آسیب‌ها را التیام بخشیم.

شهردار تهران ادامه داد: باید از خیرین که بخشی از سرمایه و وقت خود را صرف امور خیر می‌کنند، قدردانی کنیم. وظیفه اصلی همه ما این است که کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست توانمند شده و در خانواده‌ها رشد کنند. یکی از وظایف دائمی همه همکارانم در مناطق، کمک به مراکز نگهداری از کودکان است.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه در هر جامعه ای به دلیل عدم برخورداری از فرصت های برابر، افرادی نیازمند هستند که به کمک آنها بشتابیم، گفت: معلولیت، بی سرپرست شدن، گرفتاری اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی از این جمله اند. باید برای برگشت افراد آسیب دیده به جامعه تمهیداتی داشته باشیم.

وی با اشاره به تاسیس سازمان بهزیستی توسط شهید فیاض بخش و فعالیت های این سازمان در راستای بهبود وضعیت جامعه هدف، گفت: بهزیستی پیشگیری از شیوع و بروز آسیب های اجتماعی و معلولیت ها را در رویکردهای نوین خود دنبال می کند. دومین رویکرد، جامعیت بخشی به خدمات توانمندسازانه است. توانمندسازی مبتنی بر جامعه روستایی تمام شده و توانمندسازی مبتنی بر جامعه شهری شروع شده است.

استاندار تهران ادامه داد: رویکرد سوم نیز فراهم کردن بستر برای مشارکت های مردمی و ورود سازمان های مردم نهاد و نیکوکار است که برای دل و نیت‌شان به کار خیر ورود کرده‌اند و افتخار بهزیستی این است که به آنها تکیه کرده است. این سرمایه‌های ارزشمند مردمی شرایطی را برای کیفیت بخشی خدمات فراهم کرده‌اند که ما امروز شاهد آن هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.