| کد خبر: 201659 |

واکنش شهردار تهران به خبر برکناری پورسیدآقایی/تغییرات در شهرداری امری طبیعی است

شهردار تهران درباره احتمال تغییر معاون امور حمل و نقل گفت: تغییرات در هر نهادی طبیعی است و ما دائم در حال تغییر هستیم.

تین نیوز

شهردار تهران درباره احتمال تغییر معاون امور حمل و نقل گفت: تغییرات در هر نهادی طبیعی است و ما دائم در حال تغییر هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، پیروز حناچی روز شنبه در حاشیه یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری در جمع خبرنگاران تاکید کرد: هر جا که تغییر لازم باشد، این کار را انجام می دهیم.  

به گزارش ایرنا در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر تغییر محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در فضای مجازی مطرح شده بود.

حناچی در بخش دیگری از سخنانش درباره مقایسه سهم پژوهش از بودجه شهرداری با کلان کشور گفت: سهم پژوهش در بودجه کل کشور نسبت به تولید ناخالص ملی ۵۷ صدم درصد و در شهرداری تهران دو درصد است.

وی ادامه داد: مطمئنا در مقایسه با کشورهای پیشرفته این کم است چون اگر بخواهیم در امر پژوهش به خصوص پژوهش های کاربردی تحول ایجاد کنیم باید بیشتر از این هزینه کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که چند درصد آثار این جشنواره در مدیریت شهری مورد استفاده قرار می گیرند گفت: اگر این پژوهش ها از جنس کاربردی باشد از آنها استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: در ۳۵۰ اثر پیشنهاد شده باید دید چقدر این شرایط را دارد از آنجا که ما همه این پژوهش ها را سفارش نداده ایم طبعا همه پژوهش ها چنین شرایطی ندارند اما به هر حال برگزاری چنین جشنواره هایی در تاثیرگذاری موثر است.

شهردار تهران درخصوص سوال دیگری مبنی بر عدم برخورد شهرداری با خودروهای متخلف که یکی از مدیران وزارت کشور آن را مطرح کرده بود، نیز گفت: من در این زمینه مکاتبه ای دریافت نکرده ام و موضوع را بررسی می کنم و به شما اطلاع خواهم داد.

وی همچنین درباره تغییر معاون امور مناطق شهرداری تهران در حالی که قرار بود در راستای کوچک سازی تشکیلات این سمت حذف شود، تصریح کرد: علما می گویند «البینه علی المدعی».  هر وقت این انتصاب انجام شد این سوال را بپرسید.  

حناچی درباره شفافیت حقوق دریافتی مدیران شهرداری نیز گفت: ما جزو اولین دستگاه هایی هستیم که این اطلاعات را عنوان کردیم و  تلاش می کنیم این ها واقعی باشد.  

شهردار تهران درباره جلسه ای که با اعضای شورای عالی استان ها داشتند و هدایایی که دادند در پاسخ به سوال خبرنگاری که آن را دارای شائبه انتخاباتی و هدایای ارائه شده را به ارزش ۳۰ میلیون ریال دانست، تصریح کرد: چنین چیزی نبوده و رقم شما دقیق نیست.  

وی ادامه داد: طبیعی است که شورای عالی استان ها را وقتی به اراضی عباس آباد دعوت می کنیم هدایایی هم بدهیم؛ این کار مرسومی است وقتی ما هم به استان ها می رویم این اتفاق می افتد.  

حناچی تاکید کرد: به حاشیه کشاندن این مراسم کار زشتی است.  

وی درباره پدیده حاشیه نشینی در تهران و وظایف شهرداری در این زمینه هم گفت: ما بر موضوع حاشیه نشینی تهران کنترلی نداریم چراکه خارج از دایره نفوذ شهر تهران است.

به گفته حناچی، حاشیه نشینی موضوع حاکمیتی است که توسط وزارت کشور به آن پرداخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: حاشیه نشینی به خاطر کلان شهر و در کنار آن ایجاد می شود که حل آن یک کار هماهنگ ملی و محلی می خواهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.