| کد خبر: 181251 |

◄ بررسی نرخ بلیط مترو و چگونگی قیمت‌گذاری آن در شورای شهر

با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تهران بند ده از لایحه بودجه شهرداری حذف شده و به تصویب نهایی اعضای شورای شهر رسید.

تین نیوز

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، از بررسی نرخ بلیط مترو و چگونگی قیمت‌گذاری آن در صحن  پارلمان شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حسن خلیل‌آبادی با اشاره به اینکه، در بررسی جزئیات لایحه برنامه سوم شهرداری تهران به موضوع نرخ‌گذاری بهای خدمات حمل‌ونقل شهری اعم از ریلی و غیر ریلی پرداخته شد، تصریح کرد: در راستای توجه به مصالح عمومی در تصمیم‌گیری‌ها، حذف بند دهم لایحه برنامه سوم شهرداری مورد اتفاق نظر اعضای پارلمان شهری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در کشوری که حتی سوخت آن با یارانه دولتی در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد چرا نباید حمل‌ونقل عمومی مورد حمایت شهرداری باشد، گفت: متاسفانه کمبود وسایل نقلیه عمومی باعث روی اوردن مردم به استفاده از خودروهای شخصی شده است در این بین نباید نرخ ارزان سوخت را در ایران نادیده گرفت.

خلیل‌آبادی با تاکید بر این نکته که در استفاده از حمل‌ونقل عمومی شهروندان باید یک سوم قیمت تمام‌شده را بپردازند، افزود: سهم دولت و شهرداری را نیز در این میان نباید نادیده گرفت زیرا، سال‌های زیادی است که با تصمیم‌گیری‌‌های اقتصادی سهم حمل‌ونقل عمومی از بودجه محقق نشده است.

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری پارلمان شهری به این موضوع نیز پرداخت که، با موافقت اعضای شورای شهر تهران بند ده از لایحه بودجه شهرداری حذف شده و به تصویب نهایی اعضای شورای شهر رسید.

به گزارش تین‌نیوز، در بند ۱۰ این ماده آمده بود: شهرداری موظف به برنامه ریزی و قیمت‌گذاری بلیت حمل ونقل همگانی با اصلاح فرآیندهای موجود است؛ به نحوی که تا پایان برنامه قیمت تمام‌شده بلیت توسط مسافر پرداخت شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.