| کد خبر: 178128 |

◄ نظرخواهی شهرداری از مردم برای دریافت عوارض از 6 بزرگراه تهران

با تجمیع نظرات می‌توان به قالب مناسبی در پیکربندی پروژه‌های شهری دست پیدا کرد.

تین نیوز

یک کارشناس امور شهری و صنعت حمل‌ونقل خبر داد:  مدیریت شهری تهران در اقدامی بی‌سابقه با برگزاری یک رفراندوم از پایتخت‌نشینان خواسته تا دیدگاه خود را درباره یک طرح «ترافیکی جدید» که در مرحله مطالعه قرار دارد، بیان کنند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حسین کرمی، با اشاره به اینکه این کار برای نخسین بار و خوب به نظر می‌رسد، اظهار کرد: در قالب این رفراندوم شهری از شهروندان به دو شکل سنتی و الکترونیکی درباره اخذ عوارض از 6معبر بزرگراهی پایتخت شامل 5 تونل و یک بزرگراه طبقاتی نظرسنجی می‌شود.

وی با بیان اینکه قطعاً در این نظرسنجی‌ها متخصصان نیز می‌توانند شرکت داشته باشند، تصریح کرد: با تجمیع نظرات می‌توان به قالب مناسبی در پیکربندی پروژه‌های شهری دست پیدا کرد.

کرمی در توضیح معابری که شهرداری در  خصوص آن‌ها نظر خواهی کرده است، خاطرنشان ساخت: این معابر شامل بزرگراه طبقاتی صدر و تونل‌های نیایش، رسالت، توحید، امیرکبیر و شهدای غزه (امتداد بزرگراه حکیم) است که در زمره گران‌ترین معابر خودرویی و پرهزینه‌ترین زیرساخت‌های شهری احداث شده در چند دهه اخیر به شمار می‌آیند.

کارشناس امور شهری و حمل‌ونقل به این نکته نیز اشاره کرد که، از طرفی دریافت عوارض تردد از معابر نیز برای اولین بار به شکل وسیع مطرح می‌شود که به نوعی می‌توان گفت، رفراندوم ترافیکی در پایتخت با این اتفاق برپا شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.