| کد خبر: 159478 |

معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران

توضیحات معاون عمرانی شهرداری در مورد اخذ عوارض تردد از بزرگراه‌های پایتخت

معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران جهت تنویر افکار عمومی و رفع سوء تفاهم‌های احتمالی توضیحاتی پیرامون اخذ عوارض تردد از بزرگراه‌‌های پایتخت ارائه کرد.

تین نیوز

معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران جهت تنویر افکار عمومی و رفع سوء تفاهم های احتمالی توضیحاتی پیرامون اخذ عوارض تردد از بزرگراه های پایتخت ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی جهت تنویر افکار عمومی و رفع سوءتفاهم های احتمالی گفت: همانطور که فایل صوتی و تصویری مصاحبه اخیر بنده موجود بوده و از شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون نیز به کرات پخش شده است،  در بخشی از گفت وگو به این موضوع اشاره داشتم که یکی از راهکارهای تأمین هزینه های نگهداشت معابر حمل و نقلی در اکثر کلانشهرهای دنیا، اخذ عوارض تردد از خودروها است. در شهر تهران اما چنین رویه ای موسوم نبوده و نیست.

وی ادامه داد: اینکه ما امروز بابت تردد خودروها از بزرگراه هایی که ساخته شده است ولو به صورت ناچیز عوارض بگیریم تا برای نگهداری از معابر و انجام سرویس های منظم دوره ای مانند ترمیم آسفالت، به روز کردن خط کشی ها، تأمین روشنایی مناسب و سایر سرویس های دیگر، هزینه ها از خود بزرگراه ها تأمین شود، بهترین حالت است.

معاون شهرداری تهران افزود: اما در حال حاضر به پیشنهاد روشنی در مورد آن دست پیدا نکرده ایم و چنین چیزی در دستورکار نیست اما به هر حال می توانیم به آن فکر کنیم.

وی افزود: در مورد پروژه های بزرگراهی که از این پس کار ساخت آنها را شروع خواهیم کرد، می توانیم چنین نگاهی را از ابتدا داشته باشیم و به راحتی این کار امکانپذیر است اما به هر حال این یک پیشنهاد صرف است و تصمیم گیری در مورد اجرایی شدن آن فقط برعهده شهرداری ها نیست.

حناچی اضافه کرد: البته در این قضیه هم بیشتر منظورمان بزرگراه هایی است که به طور کامل در داخل شهر واقع نشده اند اما در شبکه حمل و نقلی می توانند مؤثر واقع شوند و یک امکان جدید برای تسهیل تردد در محدوده های اطراف پایتخت به حساب می آیند مثلا بزرگراه شهید شوشتری که کار احداث آن هنوز شروع نشده است را می توان به عنوان یک طرح مطالعاتی در این زمینه مورد بررسی قرار داد.

وی تاکید کرد: امروزه موارد متعددی در اقصی نقاط جهان قابل مثال زدن است که مدیریت شهری کلانشهرهای پرجمعیت و پرتردد، در کنار بزرگراه ها و مسیرهای عادی که محل تردد عامه مردم است، برای احداث معابر ویژه به استفاده از سرمایه های بخش خصوصی روی آورده و به منظور بازگشت سرمایه اولیه و همچنین انجام سرویس ادواری، عوارض تردد از خودروها دریافت می کند. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران یادآور شد: همانطور که پیشتر عنوان شد، طرح این موارد همه در حد پیشنهاد بوده و اجرایی شدن آن مستلزم موافقت دستگاه های ذی مدخل و همچنین بررسی های جامع است.

حناچی افزود: با عنایت به تمام آنچه مجددا توضیح داده شد، انتظار می رود برخی از زحمتکشان اصحاب رسانه در انتقال مفاهیم و گفته ها دقت عمل بیشتری به خرج دهند تا در موارد اینچنینی، شاهد انتشار تیترهایی از قبیل: فروش بزرگراه های درون شهری به بخش خصوصی و پیمانکاران، درآمدزایی از معابر، پولی کردن بزرگراه های شهر، اخذ عوارض از بزرگراه هایی که در دوره جدید ساخته می شوند، تأمین بودجه اداره شهر از جیب مردم، ورود پولی به بزرگراه های تهران و... نبوده و بی دلیل اذهان عمومی را مشوش نسازیم.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.