| کد خبر: 174031 |

◄ اعلام آخرین وضعیت طرح تامین و ساخت ٦٣٠ واگن متروی تهران

آخرین وضعیت طرح تامین و ساخت ٦٣٠ واگن برای متروی تهران اعلام شد.

تین نیوز

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به موافقت شورای اقتصاد با درخواست وزارت کشور برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای تامین 630‌دستگاه واگن برای متروی تهران، گفت: با امضای قرارداد با کنسرسیومی از پیمانکاران داخلی و خارجی در روزهای آینده، عملیات اجرایی این طرح شروع می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، هیربد معصومی بابیان مطلب فوق اظهار کرد: طرح تامین دو هزار دستگاه واگن مترویی برای 9 کلان‌شهر کشور، که تامین مالی آن از طریق فاینانس بین‌المللی صورت می‌گیرد، اول شهریورماه سال‌95 در جلسه شورای اقتصاد که به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد، به تصویب رسید و مقرر شد این امر با حداکثر استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل انجام شود.

وی بابیان این‌که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،‌ درروند تامین این واگن‌ها، در قالب مدیریت طرح با وزارت کشور همکاری می‌کند و بیش از نیمی از این دو هزار واگن به متروی شهر تهران اختصاص خواهد یافت، گفت: فرآیند انتخاب پیمانکار تامین و ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن از طریق مناقصه بین‌المللی از سال گذشته توسط دفتر حمل‌ونقل ریلی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آغاز شد و نیمه نخست امسال پایان یافت.

وی اضافه کرد: در فراخوان مناقصه ۱۲ شرکت خارجی واگن‌سازی و پنج شرکت ایرانی واگن‌ساز حضور یافتند که در نهایت کنسرسیوم ایرانى-چینى برنده مناقصه شد.

معصومی افزود: در ادامه، موضوع استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای تامین این 630 واگن برای متروی تهران در جلسه اخیر شورای اقتصاد با حضور معاون اول رییس جمهوری به تصویب رسید و پس از ابلاغ رسمی آن و امضای قرارداد با ‌کنسرسیومی از پیمانکاران داخلی و خارجی؛ عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

وی هم‌چنین گفت: هم‌اکنون دفتر حمل‌ونقل ریلی با همکاری سایر دفاتر در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حال بررسی آخرین موضوعات مرتبط با قرارداد تولید این واگن‌ها برای متروی تهران هستند.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در خصوص برخی جزییات طرح تامین دو‌هزار دستگاه واگن برای متروی 9 کلان‌شهر گفت: میزان ساخت واگن‌ها در پایان این پروژه در داخل به 55درصد خواهد رسید و در این پروژه برای نخستین بار سیستم‌های حیاتی واگن مترویی مانند سیستم رانش، بدنه آلومینیومی و بوژی در داخل کشور و به کمک سازندگان معتبر بین‌المللی ساخته خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.