| کد خبر: 167615 |

اختصاص ۱۰ میلیارد دلار اعتبار جهت فاینانس پروژه‌های بزرگ حمل‌ونقل

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع روند ساخت کریدورهای ریلی جهت اتصال به بنادر شد و اختصاص 10 میلیارد دلار اعتبار در بودجه ۹۷ جهت فاینانس پروژه های بزرگ حمل و نقل را به همین دلیل دانست.

تین نیوز

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع روند ساخت کریدورهای ریلی جهت اتصال به بنادر شد و اختصاص 10 میلیارد دلار اعتبار در بودجه ۹۷ جهت فاینانس پروژه های بزرگ حمل و نقل را به همین دلیل دانست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، احمدعلی کیخا، نماینده مجلس شورای اسلامی در ارتباط با نقش کریدورهای ریلی در توسعه بنادر، گفت: در شرایط فعلی باید سرعت ایجاد کریدورهای ریلی جهت اتصال به بنادر کشور افزایش یابد و به همین منظور نیز در بودجه سال ۱۳۹۷ سهمی معادل ۱۰ میلیارد دلار برای  فاینانس پروژه های بزرگ حمل و نقل نظیر راه آهن از محل صندوق توسعه ملی دیده شده است.

وی ادامه داد: مطمئنا توسعه زیرساخت های ریلی نقش بسیار زیادی در توسعه بنادر دارد و همان میزان که ایجاد یک بندر در رونق اقتصادی کشور اثرگذار است، راه های دسترسی آن نیز از این قضیه مستثنی نیست.  

نماینده زابل، زهک و هیرمند در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بندر تنها یک پایانه وارداتی و صادراتی است که نیازمند مجموعه اقدامات تکمیلی و پشتیبانی است، گفت: اقدامات پشتیبانی شامل کریدورهای ارتباطی نظیر راه آهن و بزرگراه است تا بتوان بار را از کارخانجات تولیدی کشور به بنادر و از آنجا به سایر نقاط دنیا جابجا کرد.

وی افزود: با ایجاد یک بندر ظرفیت های قابل ملاحظه ای در بخش بارگیری و تخلیه کالا شکل می گیرد، اما متاسفانه از ظرفیت موجود بنادر به دلیل کمبود در زیرساخت های ریلی آن گونه که باید و شاید استفاده نمی شود و باید روند ایجاد کریدورهای ریلی جهت اتصال به بنادر افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.