| کد خبر: 168272 |

◄ چین پیاده‌رو مخصوص معتادان به موبایل ساخت!

توسعه گوشی‌های هوشمند تلفن همراه باعث شده تا بسیاری از افراد به‌صورت دائم از این زائیده فناوری امروز استفاده کنند. این مسئله نه‌تنها برای خودشان ایجاد مشکلاتی می‌کند بلکه در جامعه هم موجب بی‌نظمی‌هایی می‌شود.

تین نیوز

توسعه گوشی‌های هوشمند تلفن همراه باعث شده تا بسیاری از افراد به‌صورت دائم از این زائیده فناوری امروز استفاده کنند. این مسئله نه‌تنها برای خودشان ایجاد مشکلاتی می‌کند بلکه در جامعه هم موجب بی‌نظمی‌هایی می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، چنین مشکلاتی در جامعه چین به‌دلیل پیشرفت جهشی و عدم توسعه فرهنگی به نسبت فناوری نمود بیشتری دارند. به همین دلیل در یکی از شهرهای شمالی چین با ایجاد پیاده‌روهایی برای افراد معتاد به تلفن همراه، آنها را ملزم به تردد از این مسیرها کرده‌اند. به گفته مقامات شهری چین راه رفتن این‌گونه افراد برای شهروندان دیگری که به‌منظور رفتن به سر کار یا انجام امور روزانه خود در حال حرکت‌اند، مزاحمت ایجاد می‌کند.

به گزارش وب‌سایت TechRadar، پیاده‌روی یانتا در یکی از شهرهای شمالی چین یکی از پر رفت‌وآمدترین مسیرهای ممکن در تعطیلات آخر هفته در این شهر است که همواره میزبان خیل عظیمی از عابرین معتاد به اینترنت و موبایل است. این‌گونه افراد با سرگرم و غرق شدن در موبایل، حرکت آهسته‌تری نسبت به سایرین دارند بنابراین حرکت کُند آنها برای سایر شهروندان که عجله بیشتری برای انجام امور خوددارند، مزاحمت ایجاد می‌کند.  

حالا به‌نظر می‌رسد که شهرداری این شهر با نصب برچسب‌های جدیدی بر روی پیاده‌روهای شهر، قسمت‌های ویژه‌ای را برای کاربران معتاد به موبایل و فضای مجازی علامت‌گذاری کرده و برای حرکت این دسته از افراد درنظر گرفته‌اند.

این مسیر مخصوص با علامتی به شکل گوشی همراه نشانه‌گذاری شده است تا معتادان به موبایل تنها در این قسمت تردد کنند و مزاحم سایرین نشوند.

البته این نخستین باری نیست که مسیر ویژه‌ای برای معتادان به گوشی همراه تعبیه می‌شود بلکه در سال 2014 میلادی در چانگ‌کینگ چین بود که اولین مسیر مخصوص برای این افراد تعبیه شد. البته در همان سال بود که در واشنگتن دی‌سی ایالات‌متحده نیز مسیر ویژه‌ای برای این افراد راه‌اندازی شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.