| کد خبر: 161841 |

◄ مصرف 10 درصد از آب شرب تهران در کارواش‌ها

رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران از پایش ویژه کارواش‌های سطح شهر تهران خبر داد و گفت: این عملیات طی دو ماه آینده انجام می‌شود و طبق بررسی‌های انجام‌شده فعالیت و عملکرد ۲۰۰ کارواش آلودگی آب را در پی دارد.

تین نیوز

به گفته علیرضا راسی، رئیس اتحادیه کارواش‌داران بین ٣٢٠ کارواش موجود در کلان‌شهری مانند تهران، ١٠‌درصد از آب شرب شهری استفاده می‌کنند؛ یعنی در خوش‌بینانه‌ترین حالت 320 کارواش در سطح تهران میلیون‌ها لیتر آب شرب را حرام شستن خودروهای ما می‌کنند. با احتساب این‌که هر کارواش به‌طور میانگین بین ٢٠ تا ٥٠ مترمکعب آب در روز مصرف می‌کند، بیش از ٤٠٠‌هزار مترمکعب در ‌سال آب شرب به چاه‌های تهران ریخته می‌شود. این اعداد نگران‌کننده در حالی اعلام می‌شوند ١٥٠ واحد کارواش هم در شرف تأسیس هستند.

این در حالی است که آب مصرفی کارواش‌های تهران نیز پس از گذر از چاه‌های زیرزمینی موجب آلودگی محیط زیست می‌شود.

رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران از پایش ویژه کارواش‌های سطح شهر تهران خبر داد و گفت: این عملیات طی دو ماه آینده انجام می‌شود و طبق بررسی‌های انجام‌شده فعالیت و عملکرد ۲۰۰ کارواش آلودگی آب را در پی دارد.

به گزارش تین‌نیوز، محمدحسین بازگیر گفت: برخی کارواش‌های سطح شهر تأسیسات رفع آلودگی آب‌دارند و برخی دیگر فاقد این تأسیسات هستند. در این برنامه پایش تجهیزات و تأسیسات تمامی این کارواش‌ها توسط مأموران محیط‌زیست بررسی می‌شود و حتی از خروجی کارواش‌هایی که سیستم تصفیه پساب نیز دارند نیز نمونه‌برداری می‌شود.

بازگیر ادامه داد: خروجی این پساب‌ها آزمایش می‌شود تا استاندارد بودن یا نبودن آن‌ها مشخص شود.

رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران بابیان اینکه تاکنون ۳۰ کارواش که سبب آلودگی آب می‌شدند و به اخطاریه‌های زیست‌محیطی بی‌توجهی کردند به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند، تصریح کرد: طی پایش ویژه کارواش‌ها، هر کارواشی که به اخطاریه‌های زیست‌محیطی توجه نکند و به اقدامات آلاینده خود ادامه دهد به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.