| کد خبر: 159394 |

درگفت‌وگو با این شبکه خبری، عنوان شد:

◄ استانداردهای جدید برای ساخت موتورسیکلت

با مساله ساز شدن موتورسیکلت‌ها و افزایش آمار تلفات ناشی از تخلفات این دسته از وسایل حمل‌ونقل عمومی و ورود جدی پلیس به این بخش، سازمان ملی استاندارد اعلام کرده که، سخت‌گیری‌ استاندارد برای تولید موتور سیکلت در سال آینده اعمال خواهد شد.

تین نیوز

با مساله‌ساز شدن موتورسیکلت‌ها و افزایش آمار تلفات ناشی از تخلفات این دسته از وسایل حمل‌ونقل عمومی و ورود جدی پلیس به این بخش، سازمان ملی استاندارد اعلام کرده که سخت‌گیری‌ استاندارد برای تولید موتور سیکلت در سال آینده اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، یکی از کارشناسان شهری با اشاره به اضافه شدن 8 استاندارد جدید به استانداردها در تولید موتورسیکلت، اظهار کرد: رعایت این استانداردها در تولید آغاز شده و تولید کنندگان باید موارد ابلاغی را در محصولات خود کاملا رعایت کنند.

وی با بیان این‌که «استانداردها از 17 به 25 مورد افزایش پیدا کرده است»، گفت: هر برندی از موتورسیکلت‌ها که نتواند تا فروردین‌ماه سال 97 به استانداردهای اعلام شده دست پیدا کند، از سوی پلیس و سازمان ملی استاندارد مجوز شماره‌گذاری دریافت نخواهد کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر این‌که، از 8 عنوان استاندارد اجباری اضافه شده برای موتورسیکلت‌ها، 5 مورد مختص به همه موتورسیکلت‌ها است و 3 مورد مربوط به موتورسیکلت‌های سه‌چرخ و چهارچرخ ، یاداور شد: 5 مورد استاندارد لحاظ شده از هشت مورد استاندارد اجباری که از سوی سازمان ملی استاندارد اعلام شده مربوط به تمامی موتورسیکلت‌ها است که به ترتیب به باک موتور، سازگاری الکترومغناطیسی، آینه، عدم دستکاری و برجستگی بیرونی اختصاص پیدا کرده است.

همچنین سه مورد از 8 مورد استاندارد مذکور که مربوط به موتورسیکلت‌های سه چرخ و چهار چرخ است مربوط به شیشه‌شوی، کمربند و کوپلینگ است.

به گزارش تین‌نیوز، به نظر می‌رسد رعایت استانداردها در تولید در زمان کمی که به آت اختصاص داده شده ممکن نباشد زیرا، صنعت موتورسیکلت کشور ما حال خوبی ندارد و در جحال گذر از دوران سنت به صنعت است و سرمایه در آن کم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.