| کد خبر: 158847 |

به گزارش تین‌نیوز:

◄ ابلاغ آئین‌نامه جدید ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری از سوی معاون اول رئیس جمهوری خبر داد.

تین نیوز

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ آیین‌نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری از سوی معاون اول رئیس جمهوری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، هیربد معصومی با اشاره به مطلب فوق، اظهار کررد: به موجب این آیین‌نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، شهرداری‌ها موظف هستند به منظور رفع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آنها، نسبت به صدور حکم انتقال، جابه‌جایی یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فرآیند کار، تغییر فعالیت یا نوسازی اقدام کند.

 وی افزود: درصورت عدم اجرای حکم شهرداری توسط صاحبان مشاغل یا اصناف مذکور، شهرداری موظف است نسبت به تعطیلی آنها مطابق مفاد بند (۲۰) ماده (۵۵) قانون شهرداری اقدام کند.

وی افزود: مجموعه مشاغل وصنوفی که به دلیل آلودگی و مزاحمت زیاد و شرایط ناایمن نمی‌توانند در محدوده شهر فعالیت کنند و مشمول تعطیلی و انتقال قطعی به خارج از شهر یا به شهرک صنعتی، مجتمع‌های صنفی مجاز و شهرک‌های کشاورزی هستند، به شرح جدول پیوست این آیین‌نامه تعیین می‌شود.

 وی افزود: شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط موظف هستند به منظور استفاده از ابزارهای تشویقی (ازجمله تعیین محل جدید استقرار، تامین زیرساخت های لازم و فراهم کردن تسهیلات بانکی)، برای تسهیل در انتقال مشاغل و صنوف موضوع این ماده با رعایت اسناد فرادستی برنامه ریزی و اقدام کنند.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه گفت: در این آیین‌نامه، جدول مشاغل و صنوفی که به دلیل آلودگی و مزاحمت زیاد و شرایط ناایمن نمی‌توانند در محدوده شهر فعالیت کنند و مشمول تعطیلی و انتقال قطعی به خارج از شهر یا یه شهرک صنعتی، مجتمع‌های صنفی مجاز و شهرک‌های کشاورزی می‌باشند، مشتمل بر 25 عنوان مشخص شده است.

وی اضافه کرد: کارگاه های تولید آسفالت؛ تولید شن و ماسه؛ چرم سازی؛ دباغی؛ سالامبور سازی؛ روده پاک کنی؛ کشتارگاه دام و طیور؛ پایانه های بار و انبار موسسات باربری؛ شارژگاز در کپسول؛   همه آب فلزکاری ها(آب کاری)؛ رنگ کاری پروفیل آلومینیومی (رنگ کوره ای) نیز جزو مشاغل و صنوفی که به دلیل آلودگی و مزاحمت زیاد و شرایط ناایمن نمی توانند در محدوده شهر فعالیت کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.