| کد خبر: 150109 |

رئیس سازمان ملی استاندارد عنوان کرد

◄ فرصت 15 ماهه به خودروسازان برای رعایت 30 استاندارد

خودروسازان تا تاریخ اول دی ماه سال آینده فرصت دارند تا 30 استاندارد تدوین شده را در تولیدات خود رعایت کرده و محصولات خود را به وسایل ایمنی هرچه بیش‌تر مجهز کنند.

تین نیوز

رئیس سازمان ملی استاندارد، از تعیین استانداردهای جدید برای معاینه فنی خودروها از دی ماه سال 97 خبر داد و گفت: خودروسازان تا تاریخ اول دی ماه سال آینده فرصت دارند  تا 30 استاندارد تدوین شده را در تولیدات خود رعایت کرده و محصولات خود را به وسایل ایمنی هرچه بیش‌تر مجهز کنند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، نیره پیروزبخت در نشست خبری که امروز به مناسبت روز جهانی استاندارد با شعار «استانداردها شهرها را هوشمندتر می‌کند»  برگزار شد با ابراز خرسندی از پذیرفته شدن اثر یک ایرانی به عنوان پوستر برتر استاندارد جهانی در سال 2017، تصریح کرد: براساس سیاست‌های موجود و تاکید مقام معظم رهبری افزایش پوشش استاندارد به تمامی محصولات در دستور کار است. 

پیروزبخت افزود: از ابتدای کار در سازمان استاندارد تا به حال حدود 31 هزار و 500 استاندارد تدوین شده و در شش ماهه ابتدایی امسال 3074 استاندارد ملی در رابطه با کالای مختلف تدوین شده است.

وی گفت:براساس نمونه‌گیری‌های پایش کیفیت بنزین که از سوی سازمان استاندارد، دادستانی و وزارت نفت انجام شده، سطح بنزن در سوخت‌های موجود کمتر از حد استاندارد و میزان گوگرد در آن‌ها با 8 درصد بیش‌تر از حد مجاز بوده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد در تشریح دلایل حضور دادستانی در پایش و آزمایش استاندارد سوخت‌های ارائه شده در سطح شهر، گفت: هماهنگی برای نمونه‌گیری و پایش کیفیت بنزین در گذشته بین وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد صورت می‌گرفت ولی به دلیل برخی شبهات پیش آمده مبنی بر آلودگی هوای تهران، دادستانی تهران هم تقاضای ورود به نمونه‌گیری پایش بنزین را داشت که سازمان ملی استاندارد از آن استقبال کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در نشست خبری ویژه روز جهانی استاندارد، افزود: پیش از این پایش کیفیت در آزمایشگاه‌های همکار سازمان استاندارد صورت می‌گرفت ولی در حال حاضر در آزمایشگاه‌های خود سازمان بررسی صورت می‌گیرد زیرا خوشبختانه تجهیزات این کار در اختیار سازمان استاندارد قرار دارد.. 

پیروزبخت با بیان این‌که «در حوزه تدوین استانداردها فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است»، گفت: تا به امروزقطع گاز 130 جایگاه C.N.G غیراستاندارد قطعی شده و شرکت گاز نیز در این رابطه با قطع گاز جایگاه‌های متخلف همکاری خوبی با سازمان ملی استاندارد داشته است.

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد ،2400 جایگاه C.N.G تاکنون مورد بازرسی قرار گرفته که تنها در نیمه نخست امسال 400 جایگاه بررسی و رعایت استاندارد در آنها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

پیروزبخت با اشاره به افزایش استانداردهای خودروئی به 85 استاندارد و اجبار خودروسازان به رعایت کامل آنها در سه مرحله افزود: خودروسازان تا تاریخ اول دی ماه سال آینده فرصت دارند  تا 30 استاندارد تدوین شده را در تولیدات خود رعایت کرده و محصولات خود را به وسایل ایمنی هرچه بیشتر مجهز کنند.

وی در رابطه با خودروهای وارداتی و سیاست‌های جدید صورت گرفته که در سال جاری، مدون و ابلاغ شده نیز گفت: تایید باطری و لاستیک خودروهای وارداتی نیز از جمله استانداردهائی است که اجباری شده، ضمن این‌که وجود نمایندگی مجاز خودروهایی که به کشور وارد می‌شوند نیز اجباری شده تا از این رهگذر خریداران با مشکل تامین قطعات خودرو مواجه نباشند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص کیفیت بنزین مصرفی کشور نیز خاطرنشان کرد:  در حال حاضر معاینه‌فنی روشی دارد که سازمان استاندارد در تلاش است تا با وزارت‌کشور و وزارت‌صنعت هماهنگی‌های لازم در جهت همگامی زمان گارانتی خودرو و حضور در مراکز معاینه‌فنی نیز صورت پذیرد تا با این اتفاق از دی‌ماه سال 97 معاینه‌فنی خودروها نیز باآیتم‌های جدید صورت بگیرد.

پیروزبخت اظهار کرد: در مورد موتورسیکلت نیز استانداردها  ارتقا خواهد یافت اما، به دلیل پاره‌ای از مشکلات و دوران گذار این صنعت از کاربراتوری به انژکتوری نیاز به تامل در این بخش احساس می‌شود که در وقت مقتضی به آن رسیدگی خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.