| کد خبر: 144857 |

◄ چهره‌های نزدیک به دولت در 6 معاونت شهرداری تهران

شهردار جدید تهران همان‌گونه که وعده داده بود، از همین ابتدای کار تلاش خود را بر روابط نزدیک با دولت روحانی قرار داده و در همین راستا با برخی وزرا دیدار و با برخی دیگر به رایزنی پرداخته است

تین نیوز

گمانه زنی های ابتدایی از نحوه چینش معاونان  شهرداری تهران نشان می دهد که محمدعلی نجفی قصد دارد افرادی در کلاس کابینه دولت را بر صندلی معاونت های ساختمان بهشت بنشاند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز ، احتمال حضور  برخی چهره های نزدیک به دولت در 6 معاونت شهرداری تهران قوت گرفته و  تاکنون گزینه هایی چون پیروز حناچی برای معاونت شهرسازی و معماری، محسن پورسید آقایی برای معاونت حمل ونقل و ترافیک، حجت میرزایی معاونت برنامه ریزی و بودجه، صالحی امیری به عنوان قائم مقام و معاونت امور مناطق، ولی الله شجاع پوریان  معاون فرهنگی و اجتماعی و سمیع الله حسینی مکارم معاون مالی مطرح شده اند.

به نطر می رسد نجفی با رویکرد به این چهره ها قصد دارد افرادی را در کلاس دولتی و به دور از شائبه مالی، برای معاونت های خود انتخاب کند، اما شهردار جدید تهران همان گونه که وعده داده بود، از همین ابتدای کار تلاش خود را بر روابط نزدیک با دولت روحانی قرار داده  و در همین راستا با برخی وزرا دیدار و با برخی دیگر به رایزنی پرداخته است، از جمله این وزرا قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و علی ربیعی وزیر کار هستند که مسائلی چون بهداشت اجتماعی و کودکان کار و متکدیان با آن ها در میان گذاشته شده است.

ظاهرا این رایزنی ها پیامدهای مطلوبی را نیز به همراه داشته و قرار است طی چند روز آینده جلسه ای با حضور مسوولان ذی ربط از دو دستگاه شهرداری و وزارت کار برگزار شود تا مقدمات تهیه تفاهم نامه ای برای همکاری های مشترک آماده شود.

به نظر می رسد رویکرد شهردار تهران برای مذاکره با مقامات دولتی از یکسو و انتخاب ترکیب جدید معاونان شهرداری تهران از میان چهره های نزدیک به دولت از سوی دیگر می تواند فرصت تفاهم و آشتی دوباره دولت و شهرداری را ایجاد کند.

اما نکته حائز اهمیت که شهردار جدید تهران وعده تحقق آن را داده است، دریافت طلب انباشته چندین ساله شهرداری از دولت است که گویا قرار است تا سه ماه  ابتدایی آغاز به کار وی به خزانه شهرداری واریز شود.

محمد علی نجفی

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.