| کد خبر: 196493 |

رئیس پلیس راه استان قزوین:

کاهش ۲۳ درصدی سوانح جاده‌ای در قزوین

از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش ۲۳ درصدی مجموع تصادفات در استان قزوین هستیم.

تین نیوز

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش ۲۳ درصدی مجموع تصادفات در استان قزوین هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سرهنگ نصراله بیگلری اظهار کرد: با افزایش گشت‌های پلیس، نظارت هوشمند و آموزش رانندگان در رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، سوانح جاده‌ای در فصل تابستان ۴۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: سوانح جرحی، فوتی، خسارتی در جاده های استان قزوین در مجموع ۴۴ درصد در دو ماه گذشته کاهش یافته است.

بیگلری یادآورشد: در پنج ماهه سال جاری تاکنون تعداد کشته ها از ۱۲۵ نفر به ۱۱۵ نفر رسیده و شاهد کاهش هشت درصدی تعداد کشته شدگان در سوانح جاده ای استان قزوین هستیم.

آمادگی پلیس راه قزوین برای دور دوم سفرهای تابستانی در قزوین

رئیس پلیس راه استان از آمادگی عوامل این یگان برای پوشش محورهای مواصلاتی در زمان تعطیلات پایانی دور دوم سفرهای تابستانی خبر داد.

سرهنگ بیگلری اظهار داشت: با توجه به روزهای پایانی تعطیلات تابستانی و پیش بینی افزایش چشمگیر حجم سفر در راه‌های استان پلیس راه با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از گشت‌های پلیسی محسوس و نامحسوس ایمنی سفر را در کلیه محورهای مواصلاتی استان برقرار خواهد کرد.

وی گفت: ۷۰ درصد تردد در محورهای مواصلاتی استان در آزادراه‌ها صورت می‌گیرد و بیش‌ترین سوانح نیز در همین محورهاست بنابراین باید برای هوشمند سازی کنترل ترافیک و نصب دوربین ثبت تردد و تخلف همکاری بیش‌تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: تعداد ۵۰ دستگاه دوربین هوشمند ثابت و ۳۶ دستگاه دوربین کنترل سرعت دستی برای کنترل تخلفات رانندگی در جاده‌ها به منظور رصد کامل نحوه رانندگی رانندگان با هدف برخورد قاطع و پیشگیرانه با تخلفات و جلوگیری از بروز هرگونه حوادث تلخ به کارگیری خواهد شد.

سرهنگ بیگلری اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و استراتژیک استان قزوین به عنوان ترمینال و کریدور تردد وسایط نقلیه به استان‌های غربی-مرکزی شمالی  و شمال غرب کشور از عصر روز چهار شنبه ۲۷ شهریور ماه  تا روز یک شنبه ۳۱ شهریور ماه شاهد افزایش تردد وسایل نقلیه در کلیه راه های استان خواهیم بود که برای ایجاد امنیت ترافیکی برای رانندگان پلیس راه استان با برگزاری جلسات هماهنگی متعدد تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به استقرار شش ایستگاه پلیس راه جاده ای گفت: با توجه به این که به صورت روزانه بالغ بر ۲ هزار دستگاه اتوبوس در حال تردد در جاده های استان هستند نظارت و کنترل مستمر بر رفتار رانندگان ناوگان مسافربری با استفاده از دوربین‌های نظارتی و سامانه هوشمند کنترل الکترونیکی با دقت انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان با بیان این که  اغلب تصادفات در راه‌های استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی است به رانندگان توصیه کرد: قبل از شروع سفر از سلامت فنی وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کرده و در زمان رانندگی سرعت مطمئنه را رعایت و از ارتکاب هرگونه تخلف رانندگی پرهیز و پس از هر ۲ ساعت رانندگی مستمر ۳۰ دقیقه استراحت کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.