| کد خبر: 238897 |

کرایه تاکسی در مشهد افزایش یافت

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نرخ کرایه انواع تاکسی درون شهری این شهر را به میزان ۲۰ درصد افزایش دادند.

تین نیوز

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نرخ کرایه انواع تاکسی درون شهری این شهر را به میزان ۲۰ درصد افزایش دادند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایرنا، روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های شهر مشهد در سال ۱۴۰۰ و همچنین افزایش نرخ سرویس مدارس بررسی و مصوب شد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: افزایش نرخ کرایه تاکسی و سرویس مدارس پیش از این یک بار در ابتدای سال جاری بررسی و در شورای شهر به تصویب رسیده بود .

ایمان فرهمندی افزود: نرخ حقوق و دستمزد تغییرات قابل توجهی داشته و باعث شده هزینه‌های تاکسیران‌ها به شدت افزایش یابد لذا پیشنهاد حداقلی این است که در سرویس مدارس ۱۹ درصد به نرخ کرایه سرویس اضافه شود و برای کرایه تاکسی نیز افزایش ۲۰ درصدی مطرح است.

در ادامه با موافیت اعضای شورای شهر این لوایح مصوب و نرخ کرایه تاکسی ۲۰ درصد و سرویس مدارس نیز  ۱۹ درصد افزایش یافت.

افزایش تخفیف پرداخت نقدی مودیان

همچنین در جلسه علنی امروز لایحه افزایش تخفیف پرداخت نقدی مودیان نیز بررسی و مصوب شد.

براساس این مصوبه، به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در پرداخت نقدی مؤدیان به شهرداری بابت تمامی بدهی‌های‌ جاری و معوق مجوزها یا گواهی‌های ساختمانی و عوارض احداث و توسعه خطوط قطار شهری ۲۵ درصد تخفیف از تاریخ ۲۲ دی ماه تا ۲۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ و ۲۲ درصد تخفیف از تاریخ ۲۶ بهمن ماه تا ۱۲ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ را اعمال کند.

این تخفیف ها در راستای تشویق مؤدیان و تسریع و تسهیل در دریافت به موقع مطالبات شهرداری و به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعمال می شود.

طراحی و نصب یادمان سردار سلیمانی

تصویب طرح طراحی و نصب یادمان فاخر "سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی" از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد بود.

طبق این مصوبه، شهرداری مشهد مکلف است به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت مقام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مرحله نخست نسبت به طراحی و نصب پنج قاب طرح برجسته و در مرحله دوم نسبت به طراحی و نصب تندیسی متناسب با شأن و جایگاه سردار دلها همراه وصیت نامه ایشان در عرصه میدان شهدا  اقدام کند.

بر اساس این مصوبه، شهرداری مشهد موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه، طرح جامع هویتی میدان شهدا را تهیه و برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.