| کد خبر: 270995 |

در سال ۱۴۰۳ حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری خارجی خواهیم داشت

معاون شهردار تهران گفت: برنامه شهرداری این است که در سال ۱۴۰۳ حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم.

تین نیوز

معاون شهردار تهران گفت: برنامه شهرداری این است که در سال ۱۴۰۳ حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: امسال در حوزه سرمایه گذاری دو کار عمده انجام شده است، در اولین اقدام تکلیف ۵۰ پروژه که سال ها بر زمین مانده و قفل شده بودند، تعیین شد و در حال حاضر ۷۰ درصد از مشکلات این پروژه ها حل شده است سرمایه گذاری های مربوطه با مشارکت بخش خصوصی داخلی شکل گرفته است که برای تداوم این مسیر، فرآیندها اصلاح شده است. 

فروزنده با اشاره به فراهم کردن بستر سرمایه گذار خارجی توسط شهرداری تهران، افزود: در دومین اقدام، شهرداری برای سرمایه گذاری خارجی زمینه ایجاد کرده است که نمونه بارز آن در توافق با طرف چینی جهت تأمین ناوگان برقی حمل و نقل عمومی متجلی شده است. علاوه بر این، در زمینه زباله سوز، ساخت هتل، ساخت مسکن صنعتی، شهربازی، ورزشگاه و یک مرکز بین المللی تجاری، مذاکرات بسیار مناسبی با سرمایه گذاران خارجی انجام شده و تمام این موارد در حال نهایی شدن است. 

وی ادامه داد: برنامه شهرداری این است که در سال ۱۴۰۳ حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم که با اجرای این اقدام و حضور سرمایه گذاران خارجی، اعتماد برای سرمایه گذاری در ایران بیشتر خواهد شد و میزان سرمایه گذاری خارجی با توجه به بسترهایی که فراهم شده است، افزیش خواهد یافت. 

براساس اعلام روابط عمومی معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران، فروزنده در پایان خاطرنشان کرد: کشور ایران از ظرفیت های بالایی برخوردار است، لذا در جاهایی که ظرفیت وجود دارد، نگاهمان به داخل و توانمندی های داخلی است، در شهرداری باید تولید منبع کنیم، ضمن این که بستر حضور سرمایه گذاران داخلی را بیش از پیش فراهم کنیم. به عنوان مثال می توان به اتفاقات خوبی که در شهر آفتاب رخ داده است، اشاره کرد؛ شهر آفتاب به دلیل برخورداری از زیرساخت های مناسب و فراوان می تواند به هاب منطقه تبدیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.