| کد خبر: 265356 |

تحول چهره پایتخت در حوزه حمل و نقل طی ماه های آتی و سال آینده

در ماه های آتی و سال آینده چهره شهر در این حوزه متحول می شود و کارهای به زمین مانده از سال های گذشته به همت بخش های مختلف در حال گره گشایی است.

تین نیوز

شهردار تهران از بهره برداری زیرگذر کوهک و راستگرد پل گل ها با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: بسته ای که در حوزه حمل و نقل در دستور کار قرار گرفته است تهران را متحول می کند؛ لذا در ماه های آتی و سال آینده چهره شهر در این حوزه متحول می شود.

به گزارش  تین نیوز  ایسنا، علیرضا زاکانی در آئین بهره برداری از زیرگذر کوهک و راستگرد پل گل ها در رویداد شنبه امید و افتخار، گفت: در ایام تلخ و پر افتخاری قرار داریم، تلخ به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا و پر افتخار از باب ایستادگی جریان مقاومت و بیداری عموم مردم در سراسر جهان کخ از ویژگی های لطف و عنایت الهی این بیداری و آگاهی است. ان شاءالله که زودتر این پرونده جنایت و جنایتکاری خاتمه پیدا کند و شاهد پیروزی مقاومت باشیم.

وی افزود: پروژه ای که امروز با حضور دستگاه های مختلف به بهره برداری می رسد به صورت سرجمع ۱۴۵ میلیارد تومان قیمت پروژه است و این دو پروژه در قالب ۹۸ ایستگاه تقاطعی قرار دارد که وعده داده بودیم.

به گفته زاکانی، در همین راستا ۱۱ اصلاح در سال گذشته انجام شد و برای امسال نیز ۲۳ اصلاح هدف گذاری شده بود که تا کنون ۱۸ اصلاح انجام شده که می تواند مسیر شهروندان را کاهش دهد و در وقت، هزینه و انرژی آنها صرفه جویی کند.

تبدیل ۷۸۳ کیلومتر مسیر به ۵۳ کیلومتر در اصلاح های تقاطعی در تهران 

وی ادامه داد: در مجموع ۷۸۳ کیلومتر مسیر را این اصلاح های تقاطعی به ۵۳ کیلومتر تبدیل می کند و روزانه یک میلیون لیتر مصرف سوخت را در تهران کاهش می دهد. در نهایت نیز حاصل این کار باعث می شود ۷۲۰ کیلومتر مسیر مردم نزدیکتر شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه پروژه زیرگذر کوهک و راستگرد پل گل ها ۲۱ کیلومتر مسیر مردم را کوتاهتر می کند، افزود: قطعا با این پروژه مردم در پیچ و خم خیابان ها وقت کمتری صرف می کنند. امیدواریم با تسریع کار، الباقی این پروژه ها نیز زودتر خاتمه پیدا کند و شرایط مطلوب تری برای شهروندانمان فراهم کنیم. هر یک از این پروژه ها زحمتی را از شهروندان شهر کم می کند. وعده مدیریت شهری این بود که در همه ابعاد شهر در مسیر تحول قرار گیریم و به بهترین وجه خدمت خود را ارائه کنیم.

کاهش مصرف سوخت های فسیلی باید در دستور کار قرار گیرد

زاکانی ادامه داد: امسال برگ زرینی در طول تاریخ مدیریت شهری به ثبت رسید به شکلی که عمده اعتبارات شهر به سمت حمل و نقل عمومی انتقال داده شد که می تواند اقدامات خوبی را رقم بزند. استفاده از سوخت های فسیلی در شهر با شروع فصل سرما هر ساله ما را با مشکل آلودگی هوا مواجه می کند. لذا کاهش مصرف سوخت های فسیلی باید در دستور کار قرار گیرد که یک وجه آن برقی سازی است. لذا باید از دولت که در این بخش همت خود را استوار کرده و برقی سازی را از کانون تهران آغاز کرده قدردانی کنم.

تحول چهره پایتخت در حوزه حمل و نقل طی ماه های آتی و سال آینده 

وی ادامه داد: در دو سال و سه ماهی که در شهرداری هستیم اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل رخ داده اما کفایت مردم ما را نمی کند؛ اما بسته ای که در دستور کار قرار گرفته است تهران را متحول می کند. لذا در ماه های آتی و سال آینده چهره شهر در این حوزه متحول می شود و کارهای به زمین مانده از سال های گذشته به همت بخش های مختلف در حال گره گشایی است.

وی ادامه داد: در افتتاح متروی پرند و استفاده از ظرفیت حمل و نقل ریلی کار بزرگی انجام شد و آثار آن را در نقل و انتقال مسافرین خواهیم دید. انتقال ایمن همراه با آرامش و امیدواریم این خدمت هر روز افزایش پیدا کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.